1. Quinten Desmyter Member

Last van hacker(s)

Topic geplaatst op: 12-05-2012 om 22:57

hallo,

ik heb laatst op mijn website te maken gekregen met een hackingpoging,
    nu heb ik toch via mail waar de hackers een redelijke hoeveelheid spam naar verstuurd hebben een ip adres kunnen krijgen nu is het mogelijk
    om dit ergens aan te geven of klacht in te dienen en hoe kan ik dit het beste doen?

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-05-2012 om 01:31

Hoi Quinten,

Wat je moet doen is je website script updaten naar de nieuwste versie. Ook moet je kijken of er misschien modules zijn die je hebt geinstalleerd die beveiligingslekken bevatten.

Ook is aan te raden je computer scannen op virussen en spyware en niet je website bewerken van openbare Wifi netwerken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 13-05-2012 om 21:07

Quinten, realiseer je dat het IP adres wat je hebt gekregen gespoofed kan zijn, en dus een adres voorsteld wat er niets mee te maken heeft.
    Het kan zijn dat het IP adres klopt, maar dan kan het weer zijn dat de betreffende eigenaar (zeg, een thuis gebruiker) van niets weet, omdat zijn computer gewoon onderdeel is geworden van een spam bot netwerk of iets dergelijks omdat hij een virus / malware op heeft gelopen.

Richt je energie, zoals Reshad voorsteld, liever op het goed beveiligen van je (web)server. :-)

4. Christian Verweij Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2012 om 12:12

Weet wel dat spam niks te maken heeft met 'hacking', hacken is het inbreken op systemen etc.. dit lijkt mij niet het geval hier! Ook werken de meeste via proxys, VPN's en dergelijken...

Ik heb mijzelf in het verleden ook bezig gehouden in dit wereldje
    Verder lijkt een goede spamfilter hier niet overbodig :)

Als ik ergens me kan helpen, hoor ik dat graag.

5. Peter Bin Member
    Reactie geplaatst op: 12-08-2012 om 00:43

Simpel: http://www.opta.nl/nl/

6. Colin Gelling Member
    Reactie geplaatst op: 20-08-2013 om 20:56

Misschien kan je Cloudflare gebruiken op je website, of helpt dat niet?

7. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 20-08-2013 om 21:20

Zelf het IP in je htaccess zetten en redirecten naar de FBI of zo...