1. Rene Member

Limit van1000 emails dagelijks

Topic geplaatst op: 02-11-2018 om 11:39

Vanuit de website stuur ik maandelijks berichten naar mijn users.
    omdat heet aantal users nu groter is dan 1000 is dat een probleem, omdat er een dagelijkse limiet van 1000 aan hangt.
    is dit op te lossen?

2. Christian Member
    Reactie geplaatst op: 02-11-2018 om 12:26

1000 emails per dag limiet. En je hebt 1000 gebruikers. Moet je die elke dag bereiken ? Waarom verspreid je het niet over meerdere dagen ?

Als je echt elke dag 1000 emails moet versturen, en versio dit niet ondersteund, dan moet je van mailserver verhuizen, of eventueel je eigen mailserver hosten.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 03-11-2018 om 17:14

Hoi Rene,

Zou je iets meer context toe willen voegen? Probeer je de berichten via een SMTP server te versturen, of via een PHP script?

Groet,
    Thomas

4. Arien Member
    Reactie geplaatst op: 12-11-2018 om 13:05

Is MailChimp geen optie? Die hebben een handige mogelijkheid om maillijsten en te verzenden mails te beheren. Hun zijn dan ook verantwoordelijk voor het mailen. Die limiet zal bij Versio zal er wel zijn om te voorkomen dat hun servers op een blacklist komen te staan. Grote aantallen mails, kan je beter laten uitbesteden door grotere partijen.

5. Roeland Member
    Reactie geplaatst op: 11-12-2018 om 15:36

Ik zou voor een email service provider gaan. Ik heb zelf goede ervaringen met MailerLite. Account is tot 1000 users gratis en je kunt onbeperkt emails sturen. Daarboven betaal je een extreem laag bedrag voor hun diensten (7 euro ongeveer) in vergelijking met Mailchimp. Je kunt gratis starten en zolang je onder de 1000 blijft kost het je niets: http://www.mailerlite.com/a/dx1kfp1a5z
    Daarna dus heel weinig.

Ga je heel groot worden, dan zijn er weer beter opties, maar die zullen dan ook wat kosten.

6. Roeland Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2018 om 13:07

Kleine aanvulling op MailerLite. Kreeg net bericht dat per 1 januari de tarieven omhoog gaan voor NIEUWE betaalde accounts en dat voor gratis gebruikers er een limiet van 12000 mails per maand komt in navolging van Mailchimp. Dat geld echter niet voor gebruikers die voor 1 januari een betaald account nemen. Die blijven de lage prijzen betalen met het huidige prijsmodel.

Mijn tip (zeker als je al meer dan 1000 gebruikers hebt), neem NU een betaald account bij Mailerlite: http://www.mailerlite.com/a/dx1kfp1a5z dan blijf je de lage tarieven houden.
    Tip: ik heb voor jaarbetaling gekozen en dat scheelt 30%. En als je een BTW nummer invoert, hoef je die ook niet voor te schieten.

Succes!