1. Christopher Indermans Member

Retro hotel, mag dit gehost worden?

Topic geplaatst op: 12-05-2012 om 12:05

Hallo!

Ik vroeg me af of het hosten van een retrohotel (habbo) mocht op een VPS/Dedi server.
    Het is niet illegaal volgens vele, omgerekend 10.000(en) retro hotels.

2. Dennis! Member
    Reactie geplaatst op: 12-05-2012 om 19:25

Het is illegaal, het is niet dat het niet mag van Versio maar je gebruikt copyright materiaal van Habbo (Sulake). Sulake kan hiervoor naar de rechter stappen en dit kan je flink was gaan kosten. Ik raad het af.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Christopher Indermans Member
    Reactie geplaatst op: 13-05-2012 om 13:49

Ja, dat begrijp ik. Maar dat ligt bij mij en niet bij Versio. Zou versio zelf mijn vps/dedicated server stop zetten of mij een waarschuwing kunnen geven? Bedankt voor je medewerking.

4. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 13-05-2012 om 21:15

Gemiddeld genomen ben je altijd zelf verantwoordelijk voor de content. Jij kan er dus op af worden gerekend.

Daarnaast kán een hoster je potentieel op de vingers tikken. Als ik in de Algemene voorwaarden van Versio kijk, staat er o.a. dit:
    3.1. De cliënt zal de ter beschikking gestelde webfaciliteiten niet gebruiken voor handelingen en/of gedragingen die in strijd zijn met de wet, de goede zeden, de openbare orde, de etiquette, de overeenkomst en deze algemene voorwaarden. Hieronder vallen onder meer, maar niet uitsluitend, de volgende handelingen en gedragingen: spamming, inbreuk plegen op auteursrechtelijk beschermde werk(en) of het anderszins handelen in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden......
    ...
    3.2. Versio behoudt zich het recht voor om met onmiddellijke ingang de diensten volledig voor gebruik te blokkeren
    ...
    Als er dus rechten aan zijn verbonden (wat ik niet weet), en je draagt die niet af, zou Versio je account kunnen uitschakelen.

5. Dennis! Member
    Reactie geplaatst op: 13-05-2012 om 23:54

Waarom zou Versio jou een waarschuwing moeten geven? Als ik jou was zou ik helemaal niet beginnen met het hosten van een "retro hotel" omdat het verboden en tegen de wet is. Het is gled verspillen.