1. Tom Member

Cloudflare DNS

Topic geplaatst op: 28-10-2018 om 12:13

Dag allemaal,

Gisteren waren al mijn websites onbereikbaar, zelfs de website ishetonline.nl deed het niet. Na contact te hebben gehad met Versio bleek er geen storing te zijn, de medewerker kon de websites namelijk wel bereiken. Na een hele avond aanklooien kwam ik er achter dat de DNS server die ik gebruikte het probleem was. Ik maakte tot gisteravond namelijk gebruik van 1.1.1.1 van Cloudflare. Blijkbaar ligt het probleem daar.

Zijn er meer mensen Cloudflare DNS gebruiken, en ondervinden jullie ook problemen met het bereiken van Versio domeinen (de website van Versio zelf uitgezonderd, deze werkte bij mij wel). Ik heb nu de DNS gegevens van OpenDNS maar tijdelijk ingesteld op mijn laptop, in ieder geval tot 1.1.1.1 weer normaal werkt.

Groet,
    Thomas

Reageer
  2. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2018 om 12:17

( kleine toevoeging: ik maak zelf gebruik van het reseller pakket, echter waren de websites van mijn klanten voor mij ook niet te bereiken via deze DNS server )

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gijs-Jan Member
    Reactie geplaatst op: 29-10-2018 om 17:20

Ik heb hetzelfde meegemaakt! Sinds vrijdag alles onbereikbaar ook e-mail. Twee dagen klooien om er achter te komen dat het aan de DNS servers lag ;-(

Nadat alles is ingesteld op de DNS servers van Versio… probleem opgelost.

4. Raoul Member
    Reactie geplaatst op: 30-10-2018 om 10:33

Bij mij ook hetzelfde. Cloudflare CDN/Firewall voor je sites gecombineerd met hun dns server (1.1.1.1) voor je eigen dns lookups loopt niet altijd lekker. Maar ook de Cloudflare CDN/Firewall is niet altijd even stabiel of veroorzaakt rare timeouts, zoals in Joomla (backend). Steeds weer browsers sluiten, cache legen etc. Kan soms inherent zijn aan CDN, maar hielp dus niet echt.

En nu op dit moment kent Cloudflare dns ook ineens niet meer de Versio smtp server (mail.axc.nl). Het kan een storing zijn, maar tot nu toe vind ik hun services niet uitblinken in datgene waar ze voor bedoeld zijn. Misschien zijn hun betaalde services beter ;-)