1. Stichting Member

Verlenging SSL

Topic geplaatst op: 26-10-2018 om 07:41

Weet iemand van jullie of je de derde optie kunt gebruiken bij het verlenging van SSL?
    Je kunt dan een eerder gegeneerde Key en Certificaat posten. dat maakt de kans kleiner dat je typefouten maakt en dus erg handig.
    ik had hierover al twee tickets aangemaakt, maar die zijn een dag late als sneeuw voor de zon verdwenen.

grt
    ruud

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-10-2018 om 08:49

Goedemorgen Ruud,

Als een certificaat verlengd dient te worden, dan dien je elk jaar een nieuwe CSR te genereren.
    Als je je CSR via Directadmin genereerde dan zou de informatie wat ingevuld was nog zichtbaar moeten zijn.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stichting Member
    Reactie geplaatst op: 26-10-2018 om 12:57

Ik heb inderdaad een nieuwe CSR gegenereerd, maar vervolgens weet ik niet wat ik ermee moet. Ja ... aanbieden aan de certificaat leverancier. maar hoe doe ik dat? (dit sluit niet aan bij de vraag hierboven, maar ik zit er wel mee)

4. Stichting Member
    Reactie geplaatst op: 26-10-2018 om 16:25

IK heb vandaag 2 dingen geleerd.
    1. Volgens Versio is een ticket en een chat hetzelfde. responstijd: enkele uren.
    2. Over SSL: na het generen van de CSR via DirectAdmin, vul je die code (en aanvullende gegevens) in op de URL: https://www.versio.nl/customer/ssl/manage/139708 Dat was de ontbrekende info die ik nergens kon vinden.
    Tenslotte moet ik nog: Na uitgave kun je het SSL certificaat installeren middels de automatische installatie knop die zichtbaar wordt bij het beheer van het SSL certificaat nadat deze is uitgegeven.
    Of dat werkt kan ik later pas beoordelen als het certifikaat binnen is.

ruud

5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-10-2018 om 16:49

Goedemiddag Ruud,

Het systeem wat de helpdesk gebruikt ziet er uit als een chat, maar is een ticket systeem. Wij proberen elke vraag z.s.m te beantwoorden, daarin kan het soms zo zijn dat het op bepaalde dagen wat langer duurt.

Het volgende artikel helpt je bij het installeren van een certificaat: https://www.versio.nl/artikelen/95-hoe-moet-ik-een-ssl-certificaat-installeren

Als het om een bestaande certificaat gaat of een heruitgifte, dan dien je je CSR via het klantenpaneel in te voeren.