1. Sophie Member

Topic geplaatst op: 25-09-2018 om 20:36

Hallo,

Ik heb op versio een domeinnaam geregistreerd (zonder hosting pakket).
    Hierin was een e-mail adres inbegrepen.
    Graag zou ik info@mijndomein.com willen laten doorlinken naar mijn gmail.
    Hoe pas ik dit aan via DNS? is dit uberhaupt zelf mogelijk?
    bij de FAQ komen ze steeds terug op directAdmin, maar dit heb ik uiteraard niet.

Reageer
  2. Christian Member
    Reactie geplaatst op: 25-09-2018 om 21:25

Ik weet niet superveel van DNS, maar voor zover ik weet kan dat niet. Het gaat meestal via een 'forwarder' die ingesteld is in DirectAdmin, cPanel, of de webmail client van Versio. In DNS instelling zou je wel een andere mailserver kunnen opgeven als je die hebt.

Met alleen een domeinnaam kun je bij Versio niet mailen. Maar ik zie dat ze wel een Mail & SPAM pakket hebben voor 0,75 EUR/m. Kan het pakket zelf alleen niet terug vinden op de site. Dus misschien even op hun reactie wachten ;)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Sophie Member
    Reactie geplaatst op: 25-09-2018 om 22:16

Bedankt voor uw reactie!

Een beetje verwarrende info van Versio.Er was mail inbegrepen bij domein registratie.
    Als ik het goed begrijp kan ik enkel mail aliassen aanmaken als ik zelf een mail server opzet bij me thuis? En is het dus niet mogelijk om een mail alias zoals info@mijndomein.com aan te maken en laten toe te komen op bv een gmail of andere free mail service.

4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-09-2018 om 00:27

Mail zit nooit inbegrepen bij domeinnamen bij Versio. Mail is een apart product. Dat kunt u voeren via of een hostingpakket of via een mail only oplossing. Een domeinnaam is dus alleen een naam met dns beheer. De mail optie activeren kan inderdaad zoals Christian reeds aangaf via het klantenpaneel. U dient in te loggen op uw Versio klantenpaneel.
    Mijn producten -> Domeinnamen -> Overzicht -> Pijl naast domein -> Daar ziet u dan de mail& spamfilter optie welke u kunt activeren. Indien u een hostingpakket afneemt en het domein daaraan koppelt. Kunt u de mailadressen aanmaken op de hosting. Zie hiervoor de handleiding: https://www.versio.nl/artikelen/71-hoe-maak-ik-een-email-account-aan-en-koppel-ik-deze-aan-een-email-programma