1. Nick Member

Time to first byte verbeteren

Topic geplaatst op: 18-09-2018 om 05:55

Beste Versio'ers

Ik heb enkele websites online en wil de snelheid van mijn websites verbeteren. Ik heb momenteel 2 sec laadtijd op mijn pagina's wat ik vrij goed vind. Ik heb echter tussen 0.8 en 0.9 seconden voor time to first byte. terwijl deze liefst 0.3sec is.

Ik heb een starter NL pakket. Is er een pakket waar de 'time to first byte' kleiner is?

Bedankt!
    Nick

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-09-2018 om 10:04

Hallo Nick,

'Time to first Byte' is geen server instelling, maar heeft met je website te maken.
    Je dient daarin te kijken naar je opbouw van de website. Wij hebben geen website technische support in huis, hierdoor is het niet mogelijk om je te ondersteunen bij het versnellen of optimaliseren van je website zelf.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - Level 1 Helpdesk Medewerker

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Christian Member
    Reactie geplaatst op: 18-09-2018 om 11:27

Even de waterval bestuderen. Dan zie je waar je vertraging oploopt. Kijk ook eens naar Redis Object Caching and Pre-Party Connects. Zodra je tussen 1s - 1.5s zit, dan is het wel goed genoeg. Don't chase the rainbow.

4. Freddy Member
    Reactie geplaatst op: 18-09-2018 om 12:08

@Gavon, dat is wel erg kort door de bocht. Het kan, naast de website zelf, wel degelijk ook aan de server configuratie liggen.
    @Nick, Probeer eens een simpele html pagina of de readme.txt file van wordpress te meten.

Geef anders je url, kunnen we eens kijken.

5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-09-2018 om 17:23

Hallo Nick,

Qua server instelling kan ik bij een shared omgeving niet veel veranderen, dit omdat het om een shared omgeving gaat.

Als je de domeinnaam benoemt of als je dit privé wilt houden een e-mail stuurt naar support@versio.nl, dan kijken wij met je mee.

6. Nick Member
    Reactie geplaatst op: 19-09-2018 om 05:23

Bedankt voor de talrijke reacties.

@Gavon, Mijn competitie heeft een snelle time to first byte en zij gebruiken ook wordpress (0.161sec). Mischien kan dit aan het wordpress theme liggen?

@Christian, Redis Object Caching heeft niets opgebracht. Ik gebruik WP super cache. Ik wil graag een even snelle time to first byte hebben dan mijn competitie.

@Freddy, Ik heb een html pagina geladen en dan is de time to first byte 0.426sec. Een stuk beter dus. Dan zou ik de overige milliseconden wijten aan wordpress.

@Gavon, Inderdaad, en voor de prijs van de hosting verwacht ik ook geen wonderen. Mijn competitie betaald 10x meer voor enkele milliseconden. Ik ben al zeer blij met de support en deze snelheid.

Ik zal een mailtje naar support versturen met dit topic.

7. M. Member
    Reactie geplaatst op: 19-09-2018 om 09:27

Aangezien je Wordpress gebruikt, kan de traagheid komen door teveel plugins of een plugin die niet goed met je versie van WP werkt.
    Een andere mogelijkheid is je PHP versie.
    Andere oorzaak is je database of andere logbestanden / tabellen.

Zou beginnen om even alle plugins uit te schakelen en dan 1 voor 1 inschakelen en dan kijken of het trager wordt.

8. Christian Member
    Reactie geplaatst op: 19-09-2018 om 12:23

Ik had even gekeken en zit zelf op 0.155ms. Ik gebruik echter een VPS, geen shared hosting. Dus het kan ook daar aan liggen.

- Gzip compressie is ingeschakeld
    - WP Super Cache en AutoOptimize actief
    - HTTP2 actief

Je kan nog naar Pre-party connects kijken, die helpen ook bij het opzetten van de verbinding.