1. RobinJ Member

E-mail doorsturen?

Topic geplaatst op: 06-05-2012 om 21:19

Ik heb in mijn DirectAdmin een forward-adres aangemaakt (robin@robinj.be), dit werkt niet. Bij catch-all een forward instellen werkt evenmin.
    Wat moet ik doen om alles wat bij *@robinj.be terecht komt door te laten sturen naar mijn GMail?

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-05-2012 om 10:45

Hoi RobinJ,

Waarschijnlijk werkt dit wel, alleen test je het verkeerd uit.

Gmail blokkeert e-mail wat verstuurd wordt vanaf hetzelfde Gmail adres als waar het uiteindelijk ook weer belandt. Dus verander geen instellingen meer, want het staat waarschijnlijk wel goed, maar test het even uit met een ander e-mail adres, bijvoorbeeld Hotmail of Yahoo.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RobinJ Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2012 om 18:13

Ik had er al aan gedacht dat dat misschien wel eens het probleem zou kunnen zijn. Maar als ik gewoon rechtstreeks van mijn GMail naar mijn GMail stuur komt het probleemloos aan.

Heb het nagekeken, en als ik een e-mail verstuur vanuit Hotmail naar *@robinj.be komt hij wel aan. Bedankt!

4. Gert Craps Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2016 om 10:23

Beste,
    Gelijkaardig probleem, maar met yahoo.com e-mailadressen.

Ik heb vanuit "info@dkiconsult" een Autoforward ingesteld naar "danny.kindekens@hotmail.com".

Ik stel vast dat wanneer iemand met een "yahoo.com"-adres iets verstuurd naar "info@dkiconsult", komt de mail niet terecht in "danny.kindekens@hotmail.com".

Andere e-mails worden wel geforward. Iemand een idee?

5. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-06-2016 om 10:31

Hallo,

Forwarders naar externe emailadressen worden vaak geblokkeerd, en zijn dus niet betrouwbaar:

https://www.google.nl/#q=directadmin+forwarders

In plaats van een forwarder raden wij aan om een POP account aan te maken in Hotmail of Windows live:

http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_en_smtp_gegevens_van_mijn_email_account?search=mail