1. Ralph Member

Van reseller naar webhosting pakket

Topic geplaatst op: 04-09-2018 om 20:53

Hoi,

Ik heb enige tijd geleden een reseller pakket aangeschaft. Hier zit een domeinnaam en hosting op die ik graag wil overzetten naar een Zilver webhosting pakket. Ik vermoed dat ik dit via de 'push mogelijkheid' moet doen. Ik heb een nieuw account aangemaakt, maar ik weet niet wat er gaat gebeuren als ik de push goedkeur? Wat gaat er dan precies over? Is dit alleen de domeinnaam? Of domeinnaam en hosting? En de bijbehorende SQL DB? Of moet ik de DB en hosting handmatig overzetten?

Alvast bedankt,

Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-09-2018 om 21:21

Een push is alleen om domeinen of hostingpakketten naar andere Versio klantenaccounts over te zetten. Dus niet voor een domein/website van server te wisselen.

Het makkelijkste is dit via een directadmin backup te doen
    * Backup Maken
    U kan een volledige DirectAdmin backup maken via Create/Restore Backups Backups . Deze kan u downloaden naar uw pc.

*Domein aanmaken op de nieuwe server.
    Onder domain administration op de nieuwe server de domeinen terug aanmaken.
    Domain administration> Add another domain

* Backup herstellen op nieuwe server
    U uploadt deze backup dan in een mapje genaamd "backups" op hetzelfde niveau als de "domains" map op het nieuwe hosting pakket. Indien deze map niet bestaat even de folder zelf aanmaken.

Daarna gaat u in DirectAdmin op het nieuwe hosting pakket en importeert u de backup via Create/Restore backup. Bij het importeren vinkt u het vakje "DNS settings" uit.

U zal nadien even moeten controleren of de naam van de database nog overeenkomt met diegene vermeld in het config bestand van uw website. De username zal verschillen. De naam en user van de nieuwe database zal u zien bij MySQL management in DirectAdmin.

Eens deze stappen in orde, kan u de nameservers van het domein wijzigen in diegene van het nieuwe hosting pakket. https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

Vond u dit antwoord nuttig?