1. Alon Sabsay Member

Hosting bereiken zonder domeinnaam

Topic geplaatst op: 05-05-2012 om 23:25

Ik ben bezig een site te verniewen en verhuizen naar mijn hosting op versio

nu wil ik natuurlijk eerst een nieuwe site neerleggen, afmaken, en testen dat het goed werkt, en dan pas het domein erop richten (anders hebben we te lange downtime)

ik heb een mannier gevonden om "static" web pagina's te uploaden via de file manager, en deze dan te kunnen bekijken (als ik ingelogd ben) via
    http://mijn-ip:2222/CMD_FILE_MANAGER/domains/mijn-domain.com/public_html/index.html

maar, problemen hiermee zijn:

1. alleen statisch pagina's (gewoon html) lukken.
    dus, als ik iets vanuit het controle pannel instaleer zoals wordpress, oscommerse, jumla, etc. dan zie ik bij index.php alleen maar tekst, en niet de site
    dus: hoe weet ik of deze gewoon niet goed worden geinstaleerd?
    of dat er iets anders mis is?

2. bestanden uploaden via de file manager is 1 voor 1, en niet praktisch als je een hele site wil uploaden
    dus, hoe kan ik normaal uploaden via ftp ? (voor ik het domain hierop richt)

3. hoe kan ik zonder ingelogd zijn, de site zien? (dus, voor ik het domain hierop richt :)

help !?

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2012 om 00:50

Staat er niet een subdomein van versio in toen je het pakket afnam??
    bij mij was dat wel het geval.
    was iets met klantnaam.servernaamoid.nl
    daar kun je je sit in aanmaken.

Als je al een domein hebt lopen op die site, maak dan een domein aan in DA.
    gebruik hiervoor dan de domein die je al gekoppeld hebt aan je pakket.

maak dan een NIEUW domein aan : subnaam.jouwdomein.nl
    je kunt het proberen.
    Bij reseller werkt het ook op deze manier

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Alon Sabsay Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2012 om 10:56

Hey zero,

bedankt voor het proberen... maar ik geloof dat je iets mist.

ik wil de site kunnen maken en bekijken nog voor het gekopeld is aan een daadwerklijk domein

ik begreep niet wat je bedoelde met die psudo domein die er al in zat (ja die had ik inderdaad). ik zie niet hoe ik die hiervoor kan gebruiken

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2012 om 13:49

Je kunt in dat pseudodomein of dat subdomein je site opbouwen.
    geheel werkend maken, testen enz.

als alles werkt, kun je in DA die tijdelijke naam wijzigen in de naam die hij moet zijn.
    dan kun je de NS van de betreffende domein aanpassen.
    als de ns wijziging op internet is doorgevoerd, zal je domein uitkomen op je vers gemaakte website.

5. Maikel Schalke Member
    Reactie geplaatst op: 08-03-2014 om 13:23

Ik realiseer me dat ik op een oud topic reageer, maar ik zit met exact dezelfde situatie als beschreven in de topic-start. Ik ben bezig mnijn site te verhuizen naar Versio. NU heb ik ondertussen de site werkend gekregen op het pseudodomein en de verhuizing van het domein in gang gezet.

Kan ik nu de naam van het pseudodomein aanpassen naar het domein dat ik verhuisd heb zodat het domein op de site gehost voor versio is gericht.

thnx!

6. Maikel Schalke Member
    Reactie geplaatst op: 08-03-2014 om 15:44

Opgelost ondertussen. Inderdaad alles onder pseudodomein geplaatst en deze bij verhuizing van het domein van naam gewijzigd.