1. Dries Member

Eigen roundcube

Topic geplaatst op: 23-08-2018 om 11:54

Hey,

Ik zou graag mijn eigen install hebben van roundcube, voor plugins, etc...
    Ik heb dit gedaan, maar hij kan niet verbinden met de imap server (waarschijnlijk omdat de default roundcube install hier nog mee verbonden is?)

Ik las hier ergens dat jullie zelf voorstellen om een eigen install te doen, maar ik heb nergens ook maar gevonden hoe je dat voor elkaar krijgt. Ideaal zou zijn als mijn eigen nieuwe roundcube install gewoon de database en de mails overneemt van de oude 'default' install.

Iemand een oplossing?

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-08-2018 om 23:13

Hallo, een eigen installatie van Roundcube op shared hosting pakketten zal zo niet mogelijk zijn. Op een eigen VPS server kunt u dit wel volledig naar wens installeren.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Dries Member
    Reactie geplaatst op: 27-08-2018 om 09:34

Vreemd,

In een ander topic op ditzelfde forum geeft een andere medewerker van Versio net dat als oplossing om dingen te kunnen aanpassen in Roundcube.
    Ook jullie installatron software heeft roundcube met een 'one-click-install'.

Anyway, het werkt. Ik had gewoon een foute imap poort ingesteld.
    Ik heb dus wel zonder problemen een eigen roundcube installatie draaien met mijn eigen plugins, die dezelfde mails gebruikt als de standaard die jullie meeleveren.

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-08-2018 om 10:22

Hallo Dries,

Mijn collega heeft zich mogelijk vergist, maar het is inderdaad mogelijk om een eigen roundcube installatie te installeren.

Fijn om te horen dat het inmiddels werkt.