1. Amazing World Member

Domein - email

Topic geplaatst op: 05-05-2012 om 16:47

Hallo...
    Ik heb hier een domein gekocht *****.nl
    En wil daarbij een email server ofzo.
    Want tussen de dns instellingen staat: mail.*****.nl
    Kan ik dus nu een @*****.nl mail adres aanmaken
    Zo ja... kan iemand uitleggen hoe

alvast bedankt!!!

2. JanJ Member
    Reactie geplaatst op: 05-05-2012 om 18:38

Heb je alleen de domeinnaam gekocht of heb je ook een hosting pakket / server?
    DNS instellingen moet je naar je hostingpakket of server laten verwijzen. Voor mail MX records naar mailserver laten verwijzen zie o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/MX-record

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Amazing World Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2012 om 14:02

Ik heb dus GEEN webhosting erbij het domein komt uit op mijn eigen computer (ip). Ik heb een xampp webserver

4. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2012 om 15:26

Geen webhosting, betekend ook dat er geen e-mail hosting plaatsvind. Dus zal je, net zoals je met web doet, de e-mail ook thuis moeten runnen. Hoe je dan een mail adres aanmaakt, hangt dan helemaal af van de mail server die jij nog moet gaan installeren op je eigen computer thuis. En je mag zelf kiezen wat.

Denk ondetussen even na wat duurder is: de stroomrekening van je 'server' thuis, of een simpel webhosting pakketje van een paar kwartjes bij Versio waar webhosting+mailhosting en meer op en aan zit...

Denk ook aan veiligheid: hoe veilig is straks je eigen mailserver? Hoe goed houd je zelf updates bij zodat er geen security problemen zijn?

Uit je vraagstelling maak ik op dat je niet direct een ervarings deskundige bent op dit gebied, en heb ik maar één advies: neem het goedkoopste webhosting pakket van Versio erbij en alles wordt voor je geregeld, compleet met overzichtelijk bedieningspaneel waar je met 3 klikken een mail adres aan kan maken.