1. Luck Member

    Reseller naar Normaal - 403 Forbidden

    Topic geplaatst op: 15-08-2018 om 18:36

    Hallo,

    Ik heb recent besloten van mijn Reseller pakket naar een regulier pakket te willen overstappen.
    Volgens de helpdesk zou het voldoende zijn als ik in mijn oude omgeving een DA backup maak van het domein (e46mods.com), en deze upload naar het nieuwe pakket. Daarna hoeven alleen nog de nameservers te worden aangepast.

    Ik heb de backup in de oude omgeving gemaakt. Vervolgens in het Klantenpaneel van Versio het domein geselecteerd en toegewezen aan het nieuwe pakket. Ik krijg netjes de melding dat deze correct is toegewezen.
    (Worden de nameservers nu ook goed gezet?)
    Daarna in het nieuwe pakket de backup gerestored.

    Dit levert echter een 403 Forbidden error op.
    "Forbidden
    You don't have permission to access / on this server.
    Server unable to read htaccess file, denying access to be safe"

    Ik heb dit process eens herhaald, ditmaal zonder het vinkje bij "DNS
    DNS Zones: Includes all A records and MX records"

    Dit maakt geen verschil.


    Waarschijnlijk doe ik iets simpels verkeerd. Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?

    Ter info: In de oude omgeving heb ik een aangepaste .htaccess ivm http naar https redirect. En er wordt gebruik gemaakt van een Lets encrypt cert. Op google zie ik als ik de foutmelding google vaak de .htaccess voorbij komen. Vandaar dat ik het er even bij vermeld.

    Hartelijk dank voor alle hulp, zeer gewaardeerd!

    Vriendelijke groet,
    Luck

    Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-08-2018 om 21:05

    Dit komt omdat u de dns records van de oude server ook restored heeft op de nieuwe server. https://srvx.nl/e46mods.com
    Hierdoor is er een dns conflict. U dient in dns management van directadmin de nameservers corrigeren. Dat zal het probleem oplossen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Luck Member
    Reactie geplaatst op: 15-08-2018 om 21:27

    Maurice, dankjewel voor je bericht.

    Dit moet via domein > dns management neem ik aan?

    Voor het account url (hermsgu302.302.axc.nl) staat deze wel juist.
    Als ik die link/pagina probeer te openen krijg ik echter dezelfde error.

    Ik heb de 2 nameservers in DA toegevoegd en daarna de oude 2 verwijderd.
    Krijg echter nog steeds dezelfde foutmelding.

    Dank voor je hulp!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-08-2018 om 21:34

    Klopt dat moet via dns management. Daar ziet u de oude verkeerde nameservers ingesteld staan. Dat komt omdat u bij de restore optie onderaan de restore options het dns niet uitgevinkt heeft. Ik heb ze voor u goedgezet. Dit zal het probleem na de dns update welke 4 a 8 uur duurt moeten oplossen.

    Vond u dit antwoord nuttig?