1. Kevin Member

Apache Traag

Topic geplaatst op: 15-08-2018 om 14:59

Ik heb een VPS bij Versio waar ik enkele websites op draai, samen met een mailserver.
    Eén van de websites is gemaakt in React.JS en maakt via een ReverseProxy in Apache verbinding met de backend (een spring boot REST API).

Initieel werkte alles zeer soepel en laadde de website snel, maar nu heeft hij soms meer dan een minuut (!) nodig om de relatief simpele website te laden. De andere websites laden wel nog steeds vlotjes. Zou het iets te maken kunnen hebben met de ReverseProxy? Zelfs een foto van 1MB duurt al vreselijk lang om te laden. CPU en memory zijn alleszins al geen probleem. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-08-2018 om 16:58

Goedemiddag Kevin,

U heeft een VPS zonder supportcontract, hierdoor is het voor ons niet mogelijk om te ondersteunen bij het probleem wat u ondervind,

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marcel Member
    Reactie geplaatst op: 15-08-2018 om 18:31

Kevin,
    Draait er ook een control panel op zoals Directadmin ?
    Staan er errors in de httpd logs ?

4. Kevin Member
    Reactie geplaatst op: 15-08-2018 om 23:21

Marcel,

Ik heb geen Directadmin draaien.
    Er staan ook geen errors in de httpd logs, noch in de apache logs.
    Ook als ik het loglevel op 'debug' zet komen er geen bijzonderheden tussen te staan.

Bij nader onderzoek blijkt dat apache het vooral moeilijk heeft met grote JSON-responses van de REST API. Ik geef namelijk sommige foto's terug als base64. Toch zou dit volgens mij geen probleem mogen vormen? Aangezien het de eerste twee maanden probleemloos werkte.

5. Marcel Member
    Reactie geplaatst op: 16-08-2018 om 16:52

Kevin,

Welke vps heb je draaien ?
    Dus Cloud I / II etc.

En welk OS heb je geïnstalleerd ?