1. Ron Member

Mail.axc.nl werkt niet meer

Topic geplaatst op: 09-08-2018 om 12:38

Sinds 2 dagen krijg ik geen e-mail binnen betreffende 2 domeinen, beide via de server mail.axc.nl.
    Outlook geeft de volgende foutmelding: 0x800CCC1A
    (De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode)
    Wat gaat er verkeerd?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-08-2018 om 13:01

Goedemiddag Ron,

Ik wil u vragen om hierover een ticket aan te maken of een e-mail te sturen naar support@versio.nl.
    Daarnaast wil ik u vragen om bij uw ticket of e-mail een screenshot mee te leveren met de instellingen die u heeft ingevoerd.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 10-08-2018 om 09:13

Ik heb dit zelfde probleem ook al meerdere dagen in Outlook op mijn PC en Laptop.
    Op mijn IPhone en IPad heb ik geen problemen.
    Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat het aan de instelling van mijn Outlook zou kunnen liggen.

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-08-2018 om 09:28

Goedemorgen Jan,

Ik wil u vragen om hierover een ticket aan te maken of een e-mail te sturen naar support@versio.nl, met daarin informatie over welke domeinnaam het gaat of e-mailaccount.

5. Ed Member
    Reactie geplaatst op: 10-08-2018 om 22:17

Heb je F-Secure (via Xs4All)? F-Secure blokkeerde bij mij sinds 8-8-2018 (ten onrechte) mail.axc.nl waardoor je die misleidende foutmelding in Outlook krijgt. Tik in je browser eens 'mail.axc.nl' in alsof je naar je webmail gaat. Als je dan een waarschuwing van F-Secure krijgt moet je op "allow website" klikken. Daarna is het probleem zowel voor je webmail als voor Outlook opgelost.

HTH.

Ik heb inmiddels Versio gevraagd of ze dit bij F-Secure aankaarten.

6. Ed Member
    Reactie geplaatst op: 10-08-2018 om 22:34

Aanvulling...
    En ook aan Office Support van Microsoft gemeld. Die hebben me op zich snel en uitstekend geholpen met het zoeken naar een eventueel probleem in Outlook of een probleem in de connectivity. Laat je niet verleiden om de SARA troubleshooter op je Outlook los te laten: zonde van de tijd want SARA vindt het probleem niet omdat het buiten Outlook ligt. En maak vooral geen nieuw profiel aan want daarna kan je al je connectors/accounts naar externe mailboxen opnieuw invoeren maar die werken dan nog steeds niet.

De connectivity test van MS werkt ook niet goed. Die doet onder water een DNS lookup naar je MX records. Alleen: die verwijzen naar de pop en smtp subdomeinen van jouw site, net zoals de auto-config van Outlook. En omdat jouw eigen site (hopelijk) niet op de blacklist van F-Secure staat werkt het dan ineens weer wel - maar zonder de TLS beveiliging.

7. Marcel Member
    Reactie geplaatst op: 11-08-2018 om 10:31

F-Secure via Ziggo blijkt hier het probleem ook te zijn.

8. Ed Member
    Reactie geplaatst op: 11-08-2018 om 14:38

Ik heb het inmiddels ook bij XS4All gemeld, die gaan het doorzetten naar F-Secure

9. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-08-2018 om 15:38

Goedemiddag Ed en Marcel.

Wij hebben zelf ook een melding gemaakt bij Ziggo en XS4all dat zei een false positive hebben toegevoegd voor mail.axc.nl, wij zijn nog in afwachting van een reactie.