1. Harrie Member

Facturatieprogramma mailserver toestaan

Topic geplaatst op: 08-08-2018 om 09:47

Beste,

Ik heb afgelopen week een mailtje ontvangen van mijn facturatie programma dat facturen niet zijn afgeleverd en dat het SPF-record aangepast moet worden zodat je mag mailen met alle accounts vanaf mail.didata-hosting.eu en 185.69.100.81.

Echter heb ik geen idee wat ik hiermee moet en hoe ik dit oplos. Kan iemand mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank!

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-08-2018 om 10:10

Goedemorgen Harrie,

U heeft de mogelijkheid om zelf DNS records aan te passen, hiervoor verwijs ik u naar het volgende artikel: https://www.versio.nl/artikelen/357-hoe-beheer-ik-de-dns-records-van-mijn-domeinnaam hier kunt u vervolgens een SPF record aanmaken.

Mocht het u niet lukken, dan is het mogelijk dat wij een SPF record voor u aanmaken, hiervoor zien wij dan graag een ticket tegemoet of een e-mail naar support@versio.nl, met daarin de domeinnaam en welke SPF record toegevoegd dient te worden.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Harrie Member
    Reactie geplaatst op: 08-08-2018 om 11:27

Volgens mij is de eerste nu gelukt, maar als ik een mx record voor dat ip adres aanmaak krijg ik de volgende melding :

**** verwijderd: Voor MX records zijn geen ip adressen toegestaan

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-08-2018 om 12:51

Goedemiddag Harrie,

Een SPF record is een TXT record en geen MX record, u dient het als TXT record aan te maken.
    Als waarde vult u als voorbeeld: "v=spf1 mx a ip185.69.100.81 ~all" in, hierin heb ik mogelijke andere wat in uw SPF staat weggehaald.

5. Harrie Member
    Reactie geplaatst op: 08-08-2018 om 13:26

Ik heb het volgende ontvangen van degene die zei dat de spf aangepast moest worden :Je moet ze vragen om het SPF-record aan te passen zodat je mag mailen met alle accounts vanaf mail.didata-hosting.eu en 185.69.100.81.

Wat wordt hier dan mee bedoeld?