1. Roos Member

Na clonen website opnieuw veranderingen

Topic geplaatst op: 05-08-2018 om 13:21

Hallo,
    In Wordpress heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan een website in mijn oorspronkelijke word-press adres (.....axc.nl). Een maand geleden heb ik deze website gecloned naar de domeinnaam (duurzaamcoaching.nl) welke ik online heb staan. Nu heb ik de afgelopen maand opnieuw allerlei veranderingen gemaakt in Wordpress in de (...axc.nl) alleen komen die veranderingen niet online onder mijn duurzaamcoaching.nl. Wat is nu de beste manier om updates gelijk onder duurzaamcoaching.nl te krijgen. En dan ook met terugwerkende kracht. Moet ik opnieuw in Softaculous de website gaan clonen (en de vorige eerst verwijderen). Ik hoor het heel graag voordat ik iets verwijder. Bedankt alvast!

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-08-2018 om 14:02

Hallo, indien de website op het AXC domein volledig is kunt u deze terug clonen naar het domein duurzaamcoaching.nl U zal de installatie op domein duurzaamcoaching.nl dan wel eerst moeten verwijderen anders zal het clonen niet kunnen werken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Roos Member
    Reactie geplaatst op: 05-08-2018 om 15:11

Bedankt! Het is gelukt!

4. Roos Member
    Reactie geplaatst op: 05-08-2018 om 16:11

Hallo Fabien,
    Nog een vraag omtrent dit onderwerp. Ik merk dat ik het toch onhandig vind om in wordpress te werken met het axc domein (daarin ook veranderingen doen) en het daarna te moeten clonen naar mijn duurzaamcoaching.nl domein. Het werkt wel, alleen bij kleine veranderingen is het onhandig. Daarnaast heb ik het idee wanneer ik met Yoast werk in Wordpress ook telkens alles achteraf moet clonen. Nu vraag ik me af of ik mijn domeinnaam kan veranderen in Wordpress naar duurzaamcoaching.nl
    Bij (Wordpress, instellingen, algemeen: WordPress-adres (URL) & siteadres (URL). Raad je dit aan in mijn geval? Zal ik in dat geval de cloon in softaculous moeten verwijderen en in DirectAdmin duurzaamcoaching.nl ook moeten verwijderen? En daarna de AXC domeinnaam moeten veranderen zowel in DirectAdmin als in Wordpress? Ik hoor het graag weer. Bedankt alvast!

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-08-2018 om 16:44

@Roos Waarom werkt u niet meteen op de website duurzaamcoaching.nl ? Voordat u iets wijzigt maakt u eerst een backup in DirectAdmin via Create/Restore backup zodat u terugkunt mocht er iets mislopen bij uw updates.

Indien u het AXC domein wil wijzigen naar duurzaamcoaching.nl dan zal u domein duurzaamcoaching.nl moeten verwijderen uit DirectAdmin. Vervolgens via domain administration in DirectAdmin het domein wijzigen, en in de database van de website nagaan of alles goed staat ingesteld bij de home en site URL.

6. Roos Member
    Reactie geplaatst op: 05-08-2018 om 18:20

Bedankt weer. Dit lijkt het beste te zijn. Alles uitgewerkt en het werkt. Wel zo makkelijk! Back up is ook gelukt.