1. Jörgen Member

Status SpamAssassin?

Topic geplaatst op: 02-08-2018 om 22:48

Kunnen jullie aangeven of SpamAssassin nog actief is op vserver142.axc.nl in de header kom ik geen duidelijk verslag meer tegen van SpamAssassin en de laatste regel uit de header is:
    SpamTally: Final spam score: unset because ESF not run (SpamAssassin unset, whitelist, or skippped)

Hier stond voorheen netjes een score vermeld.

Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-08-2018 om 22:52

Spamassasin is sterk verouderd en wordt niet meer geupdate. Deze staat nog wel actief.
    Anders raad ik het speciale spamexperts filter aan voor uw domein, welke u actief kunt zetten via uw versio klantenpaneel > Mijn producten>domeinnamen>overzicht> achter het domein op het pijltje klikken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jörgen Member
    Reactie geplaatst op: 03-08-2018 om 09:42

Opmerkelijke reactie, het SpamAssassin framework heeft recent geen updates gehad, dit zegt echter weinig over de effectiviteit aangezien dit met name afhankelijk is van de rule updates. En als we Apache zelf mogen geloven https://whimsy.apache.org/board/minutes/SpamAssassin.html dan wordt er nog steeds gewerkt aan een versie 3.4.2. Ik snap dat Versio graag een extra dienst wil verkopen, ik zie daar echter geen noodzaak toe met een functionerende SpamAssassin.

Indien SpamAssassin wel actief zou zijn, dan hoor ik graag een toelichting op de melding:
    SpamTally: Final spam score: unset because ESF not run (SpamAssassin unset, whitelist, or skippped)

Waarom krijg ik niet langer een score te zien?
    Daarnaast hoor ik graag of Versio nog wel rule updates uitvoert?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-08-2018 om 09:43

@Jörgen SpamAssassin staat nog standaard aan op al onze servers. Dit moet even nagekeken worden via een support ticket. U kunt een support ticket aanmaken via het Versio klantenpaneel: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets of via support@versio.nl . U ontvangt vervolgens een antwoord via het ticket van zodra nagekeken.