1. Maxime Debaere Member

Maprechten

Topic geplaatst op: 02-05-2012 om 14:13

Dit is de mail die ik al heb verstuurd maar misschien kunnen jullie mij ook helpen:

Beste

Ik heb sinds kort een Expert hostingspakket bij jullie en ik heb mijn Joomla website verhuist van mijn WAMP server naar de server bij jullie.
    Ook de MySQL is succesvol verhuist.
    Als ik mijn website via frontend bezoek werkt alles perfect!
    De problemen beginnen pas als ik als administrator backend inlog om zaken te wijzigen.
    Als ik dit deed kon ik niet bewerken en waren alle mappen onschrijfbaar. I kreeg steeds de melding: access denied.
    Ik heb even zitten kijken proberen en als ik mijn mappen en bestanden op 777 zet werkt het wel maar dit is onveilig en is een heleboel werk om dit bij alle bestanden en mappen te gaan doen.
    Daarom ben ik beginnen chatten met een medewerker van jullie en hij vertelde mij dat ik het volgende in mijn htaccess bestand moest zetten:

AddHandler x-httpd-php53 .php

Na dit gedaan te hebben kreeg ik nog steeds de melding te zien dat ik geen toegang heb tot het bestand/map.
    Ik heb ook eens gekeken in mijn Apache error log en daar staat niets in qua errors.
    De chatmedewerker raadde mij aan alles eens uit te leggen in een mail dus bij deze had ik graag jullie hulp gevraagd om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt

2. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 14:31

Staat die 5.3 regel nog in je htaccess? Zoja, zet dan eens de permissies van alle bestanden (Zowel map als bestanden) van je joomla installatie op 755.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Maxime Debaere Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 14:46

Heb ik ook al gedaan maat geen resultaat.
    Heb nu eens op een subdomein een clean install gezet van Joomla en daar heb ik hetzelfde probleem

4. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 15:17

FTP laag aanstaan in de admin?

5. Maxime Debaere Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 16:21

In Joomla? Daar heb ik al eens aangelegd en afgelegd... geen resultaat

6. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2012 om 00:40

Hoi Maxime,

Je website laten draaien op PHP 5.3 is inderdaad de oplossing. Zet die lijn in je .htaccess en zet de permissies daarna op 755 voor alle bestanden.

7. Maxime Debaere Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2012 om 11:07

Heb ik al gedaan... geen resultaat...

8. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2012 om 14:04

Dit is de enige oplossing die er is, zie https://www.secure.versio.nl/topic.php?id=528

9. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2012 om 19:16

Dit is opgelost. Voor klanten met gelijkaardige problemen: er stond nog een map op rechten 777, het .htaccess bestand had als naam htaccess.txt en de php 5.3 code stond niet helemaal bovenaan het .htaccess bestand.