1. Didier Member

Foutmelding op mijn forum.

Topic geplaatst op: 02-05-2012 om 13:09

Gisteren, in de loop van de dag waren mijn websites niet toegankelijk, alsook de website van Versio.
    Na een tijdje werkte alles blijkbaar terug.
    Vandaag wil ik mijn forum bekijken en ik krijg een foutmelding als ik een topic wil lezen.
    Ik krijg volgende melding:

Algemene fout
    SQL ERROR [ mysqli ]

Table './didieaf54_lpda/phpbb_lpda_posts' is marked as crashed and should be repaired [145]

SQL

SELECT p.post_id FROM phpbb_lpda_posts p WHERE p.topic_id = 47 ORDER BY p.post_time ASC LIMIT 15

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysqli.php
    LINE: 163
    CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/db/mysqli.php
    LINE: 205
    CALL: dbal_mysqli->sql_query()

FILE: includes/db/dbal.php
    LINE: 170
    CALL: dbal_mysqli->_sql_query_limit()

FILE: viewtopic.php
    LINE: 951
    CALL: dbal->sql_query_limit()

Ik heb geen enkele wijziging aangebracht aan de database, aan de instellingen van het forum, ... e.d.

Weet er iemand wat er gaande is en wat ik er aan kan doen?

Bedankt voor antwoord.

2. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 13:23

Doe even het volgende. Login op je phpmyadmin. Dit kan vaak door even te gaan naar http://www.jeurl.nl/phpmyadmin Log daar in met de gegevens die je ook gebruikt om in te loggen op de Direct Admin. Je ziet een scherm met links je databases die aan je account is gekoppeld. Kies daar de tabel genaamd didieaf54_lpda. Zoek de tabel genaamd phpbb_lpda_posts. Vink die aan, scroll naar beneden je krijgt een drop down te zien met mogelijkheden, waaronder repair. Kies die optie, en waarschijnlijk is je probleem opgelost.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 13:23

Hoi Didier,

Gisteren hadden Belgacom klanten uit België tijdelijk geen verbinding met Rijndata (onze netwerkleverancier).

Probeer de database te repairen, dit heeft niets te maken met het probleem van Belgacom -> Rijndata. Je database is corrupt geraakt.

4. Didier Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 13:41

Bedankt voor de snelle reacties.
    Door een repair te doen is het dus opgelost.
    Weten we weer voor een volgende keer.
    Nogmaals thx