1. John Member

Ssl certificate gmail en eigen server

Topic geplaatst op: 28-07-2018 om 09:27

Hoi Versio!

ik heb een vraagje mbt ssl certificering op eigen server.
    Ziggo blokkeert port 25 dus voor systeem email wordt een gmail adres gebruikt.

hier zit dus het probleem, het certificaat verlangt een respons van @domeinnaam.eu
    maar er is alleen gmail in gebruik. opties hiervoor konden niet worden aangepast. echter wil ik wel graag een ssl certificaat aanschaffen.

wat nu?

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-07-2018 om 10:15

Hallo, om het SSL certificaat te kunnen valideren bij Versio kan dit enkel op een e-mail adres dat getoond wordt in het klantenpaneel bij het validatie adres. Indien u geen van deze adressen kunt benaderen zal het SSL certificaat niet uitgegeven kunnen worden.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Annalyn Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2018 om 09:40

Heeft u het over het email adres om in te loggen op mijn versio account? want mijn site is nu onveilg bestempeld terwijl ik een certificaat heb gekocht .

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2018 om 09:49

@Annalyn Bij het aanvragen van een SSL certificaat zal u de keuze krijgen tussen enkele e-mail adressen, dat zijn meestal adressen zoals admin@ , webmaster@ op het domein. Probeert u anders deze methode even: https://www.versio.nl/artikelen/348-hoe-kan-ik-een-lets-encrypt-certificaat-installeren .

5. John Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2018 om 20:05

Is er geen mogelijkheid om die bevestigings email naar mijn gmail te sturen?

6. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-07-2018 om 18:09

Nee dat is helaas niet mogelijk. De leverancier kiest deze uit en het mailadres dient onder het domein te vallen waar u deze voor uitgeeft.

7. John Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2018 om 07:27

Hoe kom ik dan aan toegang tot de @serviceverkoop.eu webmail? kan mij een inlog verschaft worden via jullie webmail bijv?

8. John Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2018 om 07:33

Intussen een mail en spam aangeschaft voor genoemd domein..

9. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-08-2018 om 09:39

Goedemorgen John,

Het ziet er naar uit dat het u al gelukt is om e-mailaccounts aan te maken, hiermee kunt u vervolgens inloggen via de webmail. De webmail kunt u benaderen via mail.axc.nl

10. John Member
    Reactie geplaatst op: 08-08-2018 om 16:19

Hoi gavon so far so good, ik kan met ms outlook wel verzenden maar ontvangen niet. wat kan er mis zijn? accountsettings staan volgens mij goed

11. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-08-2018 om 17:18

Goedemiddag John,

Om met u mee te kijken, wil ik u vragen om hierover een e-mail te sturen naar support@versio.nl, met daarin een screenshot van de instellingen die u heeft ingevoerd.