1. Ewald Member

2e Website maken.....subdomein maken?

Topic geplaatst op: 18-07-2018 om 13:49

Ik ben (nog) niet zo goed met website. Ik heb hier al jaren een website draaien waarop een weerstation automatisch zijn content plaatst. Echter, nu wil een eenvoudige website gaan maken met wordpress en daarvoor heb ik een domeinnaam nodig natuurlijk. Ik heb in de directadmin nu een sub-domein aangemaakt, maar ik zie dit niet terug in de FTP waar ik normaal gesproken mijn spullen naartoe stuurde. Moet die sub-domeinnaam daar ook niet ergens opduiken?

Moet ik verder nog iets instellen in direct-admin om te kunnen kijken naar die nieuwe domeinnaam? Ben ik nog iets vergeten?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-07-2018 om 14:04

Goedemiddag Ewald,

Indien u een subdomein aanmaakt, dan word er in de public_html een map aangemaakt wat de naam heeft van uw subdomein, hier upload u de website in.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ewald Member
    Reactie geplaatst op: 18-07-2018 om 14:27

Dank je voor je snelle respons. Dat heb ik nu gevonden, maar als ik de naam van het subdomein intyp dan gebeurt er niets
    Het hoofddomein is: ergraphics.nl
    Het subdomein is: ercraft.ergraphics.nl

Moet er ergens anders nog iets worden ingesteld?

4. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-07-2018 om 01:33

Ik zie dat het inmiddels is gelukt en er een Wordpress installatie is geinstalleerd op ercraft.ergraphics.nl

5. Ewald Member
    Reactie geplaatst op: 19-07-2018 om 11:30

Die wordpress installatie lukte meteen al vanuit de directadmin omgeving, maar ik kon het webadres niet benaderen in mijn browser, alleen via ftp. Echter, later gistereavond lukte het opeens wel om het adres te benaderen. Het duurde misschien een tijdje om de wijziging door te voeren ofzo?

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-07-2018 om 11:49

Goedemorgen Ewald,

Op het moment dat u een domeinnaam koppelt, dan duurt het 4 a 8 uur voordat het daadwerkelijk functioneert en de website zichtbaar is.