1. Martijn Member

Kan geen mail versturen/ontvangen

Topic geplaatst op: 18-07-2018 om 13:13

Goedendag,

Er is iets met mijn emailaccount (info@ma....) waardoor er geen mail verzonden kan worden en ook niet ontvangen wordt. Alle mail komt dus terug , met een foutmelding:

Action: failed
    Final-Recipient: rfc822;mart*******@gmail.com
    Status: 5.0.0
    Remote-MTA: dns; s01.spamexperts.axc.nl
    Diagnostic-Code: smtp; 550-Verification failed for <info@martijnkom.nl>
    550-Previous (cached) callout verification failure
    550 Invalid sender <info@martijnkom.nl>

Weet u wat er aan de hand is?

Mvg,
    Martijn Kom

Reageer
  2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-07-2018 om 01:21

Doorgaans komt deze foutmelding wanneer het info@martijkom.nl adres pas net is aangemaakt.
    https://www.versio.nl/artikelen/342-ik-krijg-een-callout-verification-failure-bij-het-sturen-van-email-waardoor-komt-dit

Mocht u na 2 tot 4 uur na het aanmaken van het mailaccount nog steeds deze melding ontvangen dan kunt u het beste contact op nemen met onze helpdesk zodat het nader uitgezocht wordt.

https://www.versio.nl/artikelen/377-hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-helpdesk

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Alex Member
    Reactie geplaatst op: 24-09-2018 om 16:49

Ik heb het zelfde issue. Heb ook het artikel gelezen.
    Nu werken we veel met 'Forward' adressen. In het artikel wordt gesproken over "Een van de dingen die gecontroleerd worden bij het versturen van e-mails is of het e-mail adres waar de mail vandaan verzonden wordt wel bestaat. Het e-mail adres waarmee u mailt moet dus eerst aangemaakt worden in DirectAdmin."

Geldt dit ook voor Forward adressen?

4. Lucia Member
    Reactie geplaatst op: 24-09-2018 om 22:04

Dit probleem heb ik momenteel ook. is hier al een oplossing op gevonden? Mail adres bestaat al even.

5. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-09-2018 om 22:19

@ alex ja dat geld ook voor forwarders.
    @Lucia Ik raad u aan hierover een support ticket aan te maken. Het forum is bedoelt voor customer to customer vragen en ik denk niet dat iemand hier u met deze vraag kan helpen. U kunt mailen naar support@versio.nl
    Dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt door ons systeem van de mail die u stuurt.

6. Karin Member
    Reactie geplaatst op: 30-09-2018 om 13:08

Ik heb hier ook last van. Een van mijn domeinnamen heb ik laten doorlinken naar een bestaande emailadres. Echter, het komt niet binnen. Ik zal een ticket aanmaken.

7. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-09-2018 om 13:24

@Karin We hebben zonet het ticket beantwoord.