1. Harrie Member

SSL Certificaat aanvragen voor domeinnaa

Topic geplaatst op: 14-07-2018 om 09:16

Beste,

Wij hebben voor de nieuwe website een webserver bij versio, welke op het moment nog te bereiken is via een xxxx287.axc.nl, omdat wij de domeinnaam nog niet hebben verhuisd.

Nu zou ik al wel het ssl certificaat willen installeren. Kan ik deze gewoon aanvragen en later de gegevens wijzigen? Of moet ik daar persé mee wachten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-07-2018 om 09:36

Hallo, u kunt het SSL certificaat reeds aanvragen en installeren. U kunt het domein alvast eerst toevoegen in DirectAdmin -> domain administration.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Harrie Member
    Reactie geplaatst op: 14-07-2018 om 09:43

Jazeker, ik kan alleen mijn domeinnaam nog niet verhuizen en koppelen aan de server. Kan ik dit certificaat later nog wijzigen?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-07-2018 om 09:49

@Harrie U kunt het domein zoals gezegd reeds toevoegen in DirectAdmin. U maakt daar dan een CSR code aan om het SSL certificaat aan te vragen. U zal een mail moeten goedkeuren voor validatie maar aangezien uw domein reeds op een andere server staat zal u de mail kunnen aanvaarden. Nadien kunt u het SSL certificaat dan installeren bij ons. Het SSL certificaat moet zo niet "gewijzigd" worden.

5. Harrie Member
    Reactie geplaatst op: 14-07-2018 om 10:47

Vraag ik deze dan aan met de domeinnaam waar het ssl certificaat op draait of met de domeinnaam waarvoor deze gebruikt gaat worden?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-07-2018 om 10:56

@Harrie Altijd voor het domein waarop het SSL certificaat zal ingesteld worden. U voegt het domein toe in DirectAdmin bij ons en u maakt hierop de CSR code aan: https://www.versio.nl/artikelen/95-hoe-moet-ik-een-ssl-certificaat-installeren .

Of bedoelt u dat u eerst een testwebsite wil bouwen op het domein xxxx287.axc.nl met een SSL certificaat en pas nadien het eigen domein zal verhuizen?

7. Harrie Member
    Reactie geplaatst op: 14-07-2018 om 11:15

Ja, dat is precies wat ik bedoelde! Ik wil namelijk eerst alles getest hebben voordat ik mijn domeinnaam verhuis, omdat dit een actieve webshop is.

8. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-07-2018 om 11:48

@Harrie U kunt dan eventueel een gratis SSL certificaat installeren op het xxxx287.axc.nl domein: https://www.versio.nl/artikelen/348-hoe-kan-ik-een-lets-encrypt-certificaat-installeren . Want een domeinnaam wijzigen in een SSL certificaat is zo niet mogelijk.