1. Andre Member

Squarespace en e-mail via versio

Topic geplaatst op: 04-07-2018 om 21:18

De koppeling via het DNS beheer en die van Squarespace was goed gelukt. De website is goed door gelinkt en zo leken er geen problemen te zijn.

Alleen komen de emails die verstuurt worden naar info@villa-noordbali.com (welke gehost is bij versio) niet meer aan.

Nu heb ik per ongelijk opnieuw het domein gekoppeld aan het webhosting pakket (via het klantenpanneel) - waardoor helaas alle DNS records verdwenen - maar de mails wel weer aan kwamen. Nu net de DNS records weer aangepast en er wordt verbinding gelegd, echter komen de mails nu niet meer aan...

Heeft iemand dit eerder gehad? En zo ja, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-07-2018 om 20:40

Na het aanzetten van DNS beheer worden een aantal voorbeeld records er neergezet met een verwijzing naar 185.182.56.12, indien u records wilt verwijzen naar uw hosting pakket bij ons dan dient u 185.182.56.12 aan te passen naar het IP-adres van uw hosting pakket bij ons.

De records voor mail (pop smtp mail) moeten worden aangepast naar het IP-adres van uw hosting pakket bij ons om de mail via onze servers te laten verlopen. Dit IP kunt u vinden onder
    Mijn producten -> Webhosting -> Overzicht -> Vergrootglas naast pakket -> Bekijk gegevens.

Binnen 4 tot 8 uur zal uw mailverkeer weer werken en het domein nog steeds naar Squarespace verwijzen.

Vond u dit antwoord nuttig?