1. Jürgen Member

.com verhuizing komt niet in orde

Topic geplaatst op: 04-07-2018 om 18:51

Ik heb een verhuis van een .com domeinnaam in gang gezet en zie nu de melding "De verhuizing is mislukt. (Transfer rejected by registry.)" in mijn Versio klantenpaneel. Wanneer ik de oude registrar om meer info vraag zegt deze dat de domeinnaam bij hun leverancier de status pendingDelete heeft (de registratie is intussen vervallen) en dat zij deze door deze status niet meer kunnen activeren. Wie kan wat doen om dit in orde te krijgen?

Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-07-2018 om 18:58

Als het domein is verlopen kan alleen uw oude registrar het domein weer terug verlengen of uit quarantaine halen. Welk domein gaat het om?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jürgen Member
    Reactie geplaatst op: 04-07-2018 om 19:00

Dank je wel voor je reactie Maurice. Het gaat om debeckker.com De volledige reactie van de oude registrar is: "De domeinnaam 'debeckker.com' heeft bij onze leverancier de status pendingDelete. We kunnen de domeinnaam dus niet meer unlocken en vrijgeven voor verhuizing; de domeinnaam kan bij een provider naar keuze geregistreerd worden."

4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-07-2018 om 19:08

Als het domein pending delete is dan wordt het domein normaalgesproken binnen 5 werkdagen vrijgegeven ter registratie. U kunt het domein dan weer bij iedere partij registreren. Wanneer dit exact is kan ik helaas niet achterhalen.

5. Jürgen Member
    Reactie geplaatst op: 04-07-2018 om 19:18

OK, dank je wel Maurice!

6. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-07-2018 om 19:20

Geen dank. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, helpen wij u graag.