1. Apaullo Member

Zend: Failed Loading

Topic geplaatst op: 28-04-2012 om 12:57

Ik heb een reseller package (BEGINNER BE) en één van mijn klanten krijgt volgende foutmeldingen (via Apache Error Log):

Failed loading /usr/local/Zend/lib/ZendExtensionManager.so: /usr/local/Zend/lib/ZendExtensionManager.so: cannot open shared object file: No such file or directory

Dit doet evenwel op eerste zicht niets aan de werking van de website, maar deze meldingen stapelen zich wel op.

De klant heeft zowel een WordPress installatie en daarnaast een PrestShop webshop in de directory /shop/. Het is hier dat zich de problemen voordoen.

Is dit een serverprobleem (zend is standaard meegeleverd blijkbaar) of ligt het probleem bij de PrestaShop zelf?

Ps. Ik ben al mijn accounts aan het overzetten van een corrupte server in de VS, beheerd door Cpanel. Daar heb ik deze meldingen nooit gezien, dus denk ik dat het een server-eigen probleem is.

Iemand een idee?
    Bedankt alvast

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 01-05-2012 om 11:25

Maak eens een file aan en zet die eens in je public_html map.

phpinfo, zie hier de link: http://docs.simplemachines.org/index.php?topic=479.0

en dan youwdomein.com/phpinfo.php
    En kijk of er Zend bij staat.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 01-05-2012 om 11:29

Is dit op een VPS Server?

4. Apaullo Member
    Reactie geplaatst op: 05-05-2012 om 21:01

Dit id de informatie van phpinfo.php:

Zend Extension 220090626
    Zend Extension Build API220090626,NTS

Het betreft een shared server.

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2012 om 00:53

Ik heb deze meldingen ook gehad.
    mailtje gestuurd naar support.

Weet even niet meer of dit server 4 was, ben tussendoor verhuist naar server 1
    kan ook die geweest zijn.

meen me te herrinneren, niet zeker, dat ik die meldingen kreeg toen ik suPHP aan gezet had.