1. Anne Marie Member

Backups Softaculous

Topic geplaatst op: 18-06-2018 om 11:22

De backups van Softaculous worden automatisch en veel te vaak doorgevoerd en nemen de helft van mijn diskspace in beslag. Hoe stop ik de back-ups? Of maak ik ze in ieder geval minder frequent.

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-06-2018 om 11:59

Goedemorgen Anne Marie,

Wij maken dagelijks backups voor onze klanten, indien u een backup nodig heeft dan kunt u dit zelf restoren aan de hand van het volgende artikel: https://www.versio.nl/artikelen/424-hoe-kan-ik-een-backup-downloaden-of-terugzetten

Indien u in Softaculous naar uw installaties gaat, dan klikt u op het potloodje om een wijziging door te voeren, hier kunt u de backup uitzetten of minder frequent.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Anne Marie Member
    Reactie geplaatst op: 01-07-2018 om 09:51

Beste Gavon,

Dank voor je reactie. Binnen Softaculous zie ik enorm veel mogelijkheden, maar geen potloodje waar ik de frequentie kan wijzigen. Ook niet bij de instellingen rechts boven in het scherm. Waar vind ik dat? Wel de back-up locatie, niet de frequentie.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-07-2018 om 10:16

@Anne Marie Wanneer u in Softaculous bent kunt u het 4de icoontje bovenaan aanklikken "All installations". U krijgt dan een overzicht te zien met al uw installaties. Vervolgens het potloodje achter de installatie klikken. Bij "Automated backups" kunt u de frequentie instellen.

5. Anne Marie Member
    Reactie geplaatst op: 02-07-2018 om 09:04

Yes, gevonden. Dank je wel.