1. Kevin Member

Domeinnaam > Mail & spamfilter configura

Topic geplaatst op: 15-06-2018 om 00:10

Beste,

Ik heb zonet op aanraden van een vriend één van mijn domeinen overgezet naar Versio (zonder webhosting, die heb ik helemaal niet nodig), de DNS instellingen werken alvast feilloos.

Ik loop echter vast bij het instellen van een catch-all adres zonder webhosting voor het domein. Ik heb voor 9 euro de "Mail & Spamfilter" bijgekocht, maar daar kan je precies geen catch-all instellen? Ik heb geprobeerd om "*@domein.be" in te stellen en dat gaf geen foutmelding, maar de testmail komt precies niet aan. "@domain.be" geeft echter wel een foutmelding. Documentatie over de configuratie van catch-all gaat enkel over DirectAdmin, niet over de configuratie binnen mijn klantenbeheer.

Is het mogelijk om dit via deze manier te doen, of ben ik verplicht om een webhosting te nemen voor één catch-all configuratie (wat exact de reden is dat ik bij de vorige hosting ben weggegaan).

Alvast op voorhand bedankt.

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-06-2018 om 09:05

Goedemorgen Kevin,

Het is niet mogelijk om via mail & spamfilter een catch all in te stellen, indien u een starterspakket afneemt, dan heeft u de mogelijkheid om een catch all in te stellen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Kevin Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2018 om 09:42

> Het is niet mogelijk om via _mail_ & spamfilter een catch all in te stellen

Ow kay... Verwarrende naamgeving dan. Ook zeer spijtig dat er over deze specifieke configuratie/pakket geen enkele documentatie beschikbaar is en dat dus weggesmeten geld is. Dat starterpakket heb ik net helemaal niet nodig.

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-06-2018 om 09:51

Goedemiddag Kevin,

Indien u Spam & mailfilter binnen 14 dagen na aankoop uitzet, dan ontvangt u het betaalde bedrag retour in uw account. Een Catch All is in te stellen met een Hostingpakket, het starterspakket kost 0,50 cent per maand en Mail & Spamfilter kost 0,75 cent per maand, u bent in dit geval dan goedkoper uit.

5. Kevin Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2018 om 09:58

Dat had ik inderdaad ook al nagekeken, maar als ik het systeem goed begrijp heb je met dat hosting pakket (dat ik niet eens zou gebruiken) toegang tot DirectAdmin door domein.be:2222 te bezoeken. Als ik echter in mijn DNS instellingen domein.be en www.domein.be naar mijn eigen webserver laat wijzen, dan is het DirectAdmin systeem niet meer beschikbaar om de configuratie op te doen, correct? Of kan dit nog via het klantenpaneel?

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-06-2018 om 10:01

Goedemorgen Kevin,

Indien u DNS Beheer via het klantenpaneel heeft geactiveerd, dan kunt u de A records verwijzen naar de andere omgeving om uw website te tonen.

De mail records verwijs u naar het IP-adres van uw hostingpakket bij ons, hier heeft u dan de mogelijkheid om uw e-mailaccounts aan te maken.

7. Kevin Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2018 om 10:21

Beste Gavon,

Het is de "hier" dat voor mij nog steeds onduidelijk is. Is dit dan in het DirectAdmin gedeelte of via het klantenpaneel bij de domein/webhost configuratie (wat ik dus reeds apart bijgekocht heb, maar waar catch-all configuratie niet mogelijk blijkt te zijn)?

Het spijt me dat ik zo doorboom over die configuratie, maar de artikelen op jullie website zijn hier zéér vaag over en dat is best wel frustrerend. Via Google vond ik er nog deze topic over https://www.versio.nl/forum/3982-hoe-kom-ik-in-direct-admin en deze spreekt ook van toegang via poort 2222 (en enkel resetten van paswoord via het klantengedeelte).

Als ik het A-record van mijn domein verander, dan is DirectAdmin toch meteen onbereikbaar (want dan zoekt ie immers op poort 2222 op mijn server voor iets dat niet bestaat)?

8. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-06-2018 om 10:48

Goedemorgen Kevin,

Met hier bedoel ik Directadmin ( Hostingpakket), u heeft geen hostingpakket afgenomen, hierdoor is het niet mogelijk om in te loggen in Directadmin.

Indien u een hostingpakket afneemt, en ons op de hoogte stelt van waar uw website zelf staat ( IP-adres), dan koppelen wij dit voor u zodat u via uw hostingpakket een catch all kan aanmaken.

9. Kevin Member
    Reactie geplaatst op: 29-06-2018 om 15:33

Indien iemand anders hier ooit op terecht komt via google, DirectAdmin is ook bereikbaar via een externe link (los van het poort 2222 systeem) dus daar hoef je alvast niet mee in te zitten.

Ik heb wel nog een vraag ivm het catch-all gebeuren, ik heb op dat domein nu al enkele dagen een catch-all geconfigureerd via DirectAdmin naar een gmail account, maar als ik een testmail verstuur (via een externe mailbox) komt ie niet aan, en na enkele dagen ontvangt de externe mailbox een foutmelding:

Uw bericht werd niet bezorgd omwille van een probleem met de machtigingen of veiligheid. Het is mogelijk geweigerd door een moderator, het adres ontvangt mogelijk enkel e-mails van bepaalde afzenders of een andere beperking verhindert mogelijk de levering.
    De volgende organisatie heeft uw bericht geweigerd: fallback.axc.eu

Remote Server returned '<fallback.axc.eu #4.7.1 smtp; 454 4.7.1 <testtest@mijndomeinnaam.be>: Relay access denied>'

Zie ik nog iets over het hoofd in de configuratie?

10. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-06-2018 om 15:43

Goedemiddag Kevin,

Een catch all raden wij af naar een externe e-mailaccount, dit werkt namelijk niet altijd. Wat u hierin kunt doen is een catch all aanmaken naar als voorbeeld het info@e-mailadres van dezelfde domeinnaam, en vervolgens voegt u het info@ e-mailaccount bij Gmail toe.

11. Kevin Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2018 om 20:40

Beste Gavon,

Ik vrees dat ik nog steeds geen licht zie aan het einde van de tunnel. Dat had ik ook reeds geprobeerd, maar dan krijg ik in GMail (of elke andere client waarin ik het probeer) telkens de foutmelding:

Er kan geen verbinding worden gemaakt met mail.mijndomein.be/mail.axc.nl
    De server heeft een fout teruggestuurd: "Connection timed out: There may be a problem with the settings you added. Please contact your other email provider to verify the correct server name and port."

Ik gebruik nochtans de instellingen van op https://www.versio.nl/artikelen/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account, ik krijg deze foutmelding zowel met de onbeveiligde verbinding (mail.mijndomeinnaam.be poort 110 met SSL uitgevinkt) als de beveiligde/centrale verbinding (mail.axc.nl poort 995 met SSL aangevinkt).

Ik gebruik de standaard e-mailaccount (waar volgens DirectAdmin al reeds 0.0554 MB in zit), en heb al gecontroleerd of de gegevens in de "Download Outlook Settings" overeenkomen, maar de foutmelding blijft. Ook als ik een nieuw info@mijndomein.be adres aanmaakt, kan ie geen verbinding maken met de correcte gebruikersnaam + wachtwoord combinatie.

Ik snap er helemaal niets meer van.

12. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-07-2018 om 20:56

Ik raad u aan hierover een support ticket aan te maken. Het forum is bedoelt voor customer to customer vragen en ik denk niet dat iemand hier u met deze vraag kan helpen. U kunt mailen naar support@versio.nl
    Dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt door ons systeem van de mail die u stuurt. En zullen we dit verder voor u nazien.

13. Kevin Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2018 om 21:30

Bedankt Maurice, het ticket werd aangemaakt.