1. Maurice Member

Php mail functie werkt niet meer

Topic geplaatst op: 12-06-2018 om 13:59

Ik heb 2 maanden geleden mijn sites over geplaatst naar een nieuwe webhost pakket.. Om het verhaal kort te houden.. Eerst werkte de php mail functie wel. Maar nu ik mijn sites heb overgezet, verstuurt de website geen emails meer.

Ik heb al rond gekeken en ik zag dat je een email van je domein moest gbruiken om te versturen. Heb ik gedaan en het levert nog steeds niks op. Ik heb error_reporting aan en er zijn geen fout meldingen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat emails versturen weer werkt?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-06-2018 om 14:10

Goedemiddag Maurice,

U geeft aan dat berichten die verstuurd worden via contactformulieren op de betreffende website niet werken.

Dit komt omdat veel spamfilters tegenwoordig controleren of het afzend adres wel bestaat. De servers van Versio forceren mails die verstuurd worden via script via info@.

U dient tenminste het info@ adres aan te maken, deze hoeft verder niet per se gebruikt te worden maar dient dus wel aanwezig te zijn om een mail te kunnen sturen. Als u het info@ adres aanmaakt dan zal het mailverkeer binnen 4 uur correct moeten werken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Maurice Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2018 om 13:15

Dankuwel!!

Het heeft mij geholpen

4. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 18-07-2018 om 10:00

Beste
    Ik heb een php pagina "wachtwoordvergeten" gemaakt.
    Als een persoon zijn wachtwoord vergeten is, dan kan hij/zij op deze een link klikken en komt hij/zij in een formulier terecht. Daar geeft hij/zij zijn gebruikersnaam op, op de php pagina "wachtwoordvergeten" ga ik dan in de databank zoeken of deze gebruikersnaam bestaat en wat het wachtwoord is. Deze wordt dan verstuurd via de mail() functie van php.

mail ($email, "Wachtwoord vergeten", $bericht, $admin);

Dit is de functie die ik gebruik. De $email is het emailadres dat in de databank zit en gekoppeld is aan de gebruikersnaam, "Wachtwoord vergeten" is het onderwerp, $bericht is het bericht waar het wachtwoord inzit en $admin is mijn variabele waar mijn info@tomvral212.212.axc.nl aan gekoppeld is.

Toch werkt die niet.
    Kan u mij verder helpen?

Alvast bedankt!

5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-07-2018 om 10:10

Goedemorgen Tom,

U geeft aan dat berichten die verstuurd worden via contactformulieren op de betreffende website niet werken.

U dient tenminste het info@ adres aan te maken, deze hoeft verder niet per se gebruikt te worden maar dient dus wel aanwezig te zijn om een mail te kunnen sturen. Als u het info@ adres aanmaakt dan zal het mailverkeer binnen 4 uur correct moeten werken, heeft u het e-mailadres al langer dan 4 uur aangemaakt?

6. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 18-07-2018 om 10:23

Beste,
    Nee ik heb dit pas deze voormiddag ergens gedaan. Ik zal dan nog even wachten om het nog eens opnieuw te proberen.
    Alvast bedankt voor je snelle antwoord.

7. Arien Member
    Reactie geplaatst op: 23-07-2018 om 00:02

Niet vervelend bedoeld, maar als ik dit lees:
    "..Daar geeft hij/zij zijn gebruikersnaam op, op de php pagina "wachtwoordvergeten" ga ik dan in de databank zoeken of deze gebruikersnaam bestaat en wat het wachtwoord is."

Ik neem aan dat je de wachtwoorden veilig hashed zodat ze niet als platte tekst in de database staan. Zie ook password_hash() en password_verify() in PHP.