1. Jochen Member

Verhuizen naar Versio

Topic geplaatst op: 02-06-2018 om 16:40

Beste Versio,
    Ik ben hoogstens tevreden over jullie diensten en support. Momenteel zit ik bij een Belgische hostingprovider Systray, die te wensen over laat op alle vlakken.
    Daarom had ik graag mijn hostingpakketten en domeinnamen verhuisd naar Versio.
    Belangrijk hierbij is dat ook de e-mailadressen kunnen overgezet worden. Een klant van mij wacht al twee! maand op respons van support om zijn e-mail in te stellen in zijn Outlook-client.
    Daarom mijn vraag of het mogelijk is om alles gewoon stop te zetten bij de huidige provider en opnieuw te starten bij Versio? Of is er toch een manier om vlotjes alles over te zetten naar Versio? Hoe lang neemt dit proces in beslag ongeveer?

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet
    Jochen

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-06-2018 om 16:50

Hallo, enkel indien u DirectAdmin heeft bij de huidige partij kan de e-mail overgezet worden: https://www.versio.nl/artikelen/427-gratis-website-verhuisservice . Een exact tijdstip kunnen we zo niet geven.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jochen Member
    Reactie geplaatst op: 08-06-2018 om 09:22

Bedankt voor de respons. Ik ben alles in het werk aan het zetten om over te schakelen naar Versio.
    Ik heb echter gemerkt dat ik geen DirectAdmin heb bij de huidige provider, en dus de e-mailadressen niet automatisch kunnen worden overgezet. Kan u me aangeven wat de nodige stappen zijn om dit toch manueel te verwezenlijken?

Hartelijk bedankt voor alle hulp!

Met vriendelijke groet
    Jochen

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-06-2018 om 10:38

Verhuizen van uw IMAP e-mail account
    1. Maak hetzelfde e-mailadres aan als de huidige bij uw oude provider.

2. Voeg het oude e-mail account toe in uw mailprogramma als dit al niet is gedaan. Als het account nog toegevoegd moet worden zorg er dan voor dat het een IMAP-verbinding is.

3.Voeg het nieuwe e-mail account die u bij Versio heeft aangemaakt toe in uw e-mailprogramma. Zorg ervoor dat dit ook een IMAP-verbinding is. Gebruik hier de volgende instellingen voor: https://www.versio.nl/artikelen/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account

4. Sleep vervolgens alle mappen en eventueel losse e-mails van het oude naar het nieuwe account.