1. Eveline Member

WordPress te sloom voor woorden?

Topic geplaatst op: 26-04-2012 om 20:42

Hoi allemaal!

Ik heb al een hele tijd WordPress op mijn website draaien. Een hele tijd al merk ik op dat de backend van WordPress ontzettend sloom is. Gewoon dat het niet eens meer leuk is om mee te werken. Gisteren besloot ik om WordPress eens opnieuw te installeren en in het begin dacht ik dat het opgelost was. Helaas is het nu gewoon weer ontzettend sloom. Nou is het wel zo dat de frontend wel gewoon op goede snelheid werkt (meestal).

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op 1 hostingpakket 2 domeinnamen heb draaien. Kan dit hieraan liggen? Of weet iemand anders waar dit aan kan liggen? Alvast ontzettend bedankt!

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-04-2012 om 20:54

Hoi Eveline,

Neem eens een kijkje op http://versiopedia.nl/index.php/Mijn_websites_zijn_traag,_wat_moet_ik_doen%3F

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Eveline Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2012 om 20:56

Bedankt, maar kan dit echt zo zijn dat dit alleen de backend beinvloed? De andere website die ik op hetzelfde 'pakket' heb draaien zeg maar, is helemaal niet sloom. De website zelf trouwens ook niet. Puur de backend.

4. teaparty121 Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 20:52

Hoi, ook ik heb een aantal WP sites op shared en die zijn allemaal een stukje tragen dan op de VPS die ik heb, vooral als de WP site wat groter wordt zijn de laadtijden inderdaad wat langer op een shared

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2012 om 00:37

Het heeft niets te maken met hoe groot een website is, maar wel met hoe goed een website geprogrammeerd en geoptimaliseerd is.

6. Martijn Morselt Member
    Reactie geplaatst op: 22-11-2013 om 20:50

Zelfde probleem hier, alleen backend is heel traag???

Graag een oplossing.

Bedankt

7. Nicolas Roose Member
    Reactie geplaatst op: 23-11-2013 om 11:13

Ik herken 'dit' probleem en heb ook 2 domeinnamen op dezelfde server staan (ééntje met wordpress en ééntje met drupal). Het gebeurt regelmatig dat de websites eruit vliegen vanwege 'een aanval' bij versio. De website met Wordpress is geoptimaliseerd met een cache plugin en alle berichten worden nu compatibel gemaakt met een groene SEO score van Yoast. Dit lijkt wat te gaan helpen.