1. Grietje Member

Wordpress installatie op oude site

Topic geplaatst op: 30-05-2018 om 17:31

Beste,
    Een vriend heeft me gevraagd een wordpress site voor hem te maken.
    Op zich geen probleem. Ik heb echter nog nooit een oude bestaande site moeten 'overschrijven' met wordpress.
    Wat moet ik doen om de huidige bestanden van de website te deleten? Wordpress heb ik al geïnstalleerd, mocht het nodig zijn doe ik dat natuurlijk opnieuw. Ik wil liefst niet het volledige domein herinstalleren, want de email wordt gebruik en zou mee worden verwijderd, niet? Dan bestaat dat de kans dat die persoon mails kwijt is of niet ontvangt.
    Bestaat er een manier om via de filemanager de juiste mappen gewoon te deleten? Of is dat een beetje te simpel?

Alvast bedankt.

2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-05-2018 om 17:57

Dat hangt er vanaf wat u nu op het domein heeft staan. Normaalgesproken kunt u de public_html folder leegmaken dan is de site verwijderd. Dus via ftp : domains/dedomeinnaam.nl/public_html
    Als u via softaculous wordpress op het domein installeert en deze ziet reeds bestanden staan in de domein folder zal ook worden gevraagd of deze overgeschreven mogen worden. https://www.versio.nl/artikelen/356-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-softaculous-zoals-wordpress-joomla-magento

Vond u dit antwoord nuttig?