1. Roel Member

Mail account toevoegen outlook office365

Topic geplaatst op: 27-05-2018 om 19:18

Het lukt mij niet om een mailaccount toe te voegen in Outlook Office365 met de mail.axc.nl server geegevens. Na het invoeren van de gegevens (imap, mailadres plus pw, mail.axc.nl, port 993 en 465, ssl/tls aan) krijg ik een error melding; "the connection to the incoming mailserver (IMAP) server was dropped. Please check the incoming (IMAP) settings and try again.". Ik heb naast SSL/TLS ook STARTTLS en AUTO aangevinkt, dit maakt geen verschil. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-05-2018 om 09:54

Goedemorgen Roel,

Kunt u hiervoor een ticket aanmaken of een e-mail sturen naar support@versio.nl?
    Wij zien graag uw vraag tegemoet met daarin een screenshot van de instellingen die u ingevoerd heeft.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Roel Member
    Reactie geplaatst op: 29-05-2018 om 16:20

Prima, zal ik doen. Dank voor de reactie.

4. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 30-05-2018 om 14:42

Ik heb exact hetzelfde. De oplossing delen zou fijn zijn.
    Bedankt!

5. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 30-05-2018 om 14:58

Ik heb het inmiddels zelf opgelost.
    2 dingen: Mijn wachtwoord was mogelijk te lang ( > 20 tekens) en vervolgens heb ik niets aangepast aan de instellingen die outlook gaf. Dus mail.DOMIEIN.nl en smtp.DOMEIN.nl heb ik gewoon zo gelaten. Ook aan de poorten niets aangepast.
    Raar....

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-05-2018 om 15:00

Goedemiddag Daniel,

Fijn om te horen dat u het probleem zelf heeft opgelost, een wachtwoord dient niet te lang te zijn, dit kan inderdaad voor problemen zorgen. het mailen via mail.domeinnaam.nl blijft natuurlijk ook mogelijk, echter wij adviseren mail.axc.nl

7. Roel Member
    Reactie geplaatst op: 31-05-2018 om 15:28

Ben nog niet in de gelegenheid geweest een ticket aan te maken maar mijn pw is <20 tekens. Met de eigen domeinnaam werkt het wel (zonder SSL) maa via mail.axc.nl niet. Mogelijk dat ik aankomend weekend de screenshots voor het ticket even kan maken.

8. Roel Member
    Reactie geplaatst op: 03-06-2018 om 10:51

Update: Het probleem is opgelost, tijdens het maken van de screenshots voor het ticket werd het mailaccount nu wel toegevoegd in Outlook. Ik kan me niets anders bedenken dan dat ik de eerste keer een fout met het password heb gemaakt.

9. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-06-2018 om 10:56

@Roel Fijn te horen dat het probleem intussen opgelost is!