1. Richard Member

SSl certificaat installeren in Webreus

Topic geplaatst op: 27-05-2018 om 16:25

Ik heb de volgende velden in wegreus om een SSL Certificaat te installeren, Heb een certificaat via jullie gekocht. Waar installeer ik jullie bestanden. Heb de volgen de opties bij Webreus.
    Web Domain
    Domain Redirect SSL Statististieken Backup Opties

Provincie/staat
    Plaatsnaam
    Organisatie
    Organisatie afdeling
    Land
    SSL Domein
    SSL Key
    SSL Request
    SSL Certificaat
    SSL Bundel
    SSL Actie Opties None, Save certificate, Create certificate, Delete certificate
    Opslaan Annuleren

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-05-2018 om 16:35

Hallo, het beste is om dit na te vragen bij de partij waar u de installatie uitvoert. Normaal gezien:

SSL Key -> staat op de server waar u de CSR code aanmaakt .
    SSL Certificaat -> het bestand uit onze zip file met de naam van uw website in.
    SSL Bundel -> dat zal dan vermoedelijk het Root certificaat en de Intermediate certificaten samen zijn, de overige bestanden uit het zip bestand.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Richard Member
    Reactie geplaatst op: 28-05-2018 om 19:52

Hieronder het antwoord wat ik krijg. Welk gedeelte moet ik nu in de stap 4 plakken. Het lijkt erop dat ik het Root certificaat niet nodig heb?

1. Zet SSL aan bij de hosting (indien nog niet aan)
    2. Open tabblad SSl bij hosting en kies bij SSL actie "create certficate"
    Na een paar minuten is de CSR zichtbaar in het veld SSL Request.
    De private key staat in het veld SSL Key, bewaar deze goed!!
    3. De CSR verstrekt u aan uw certificaat leverancier en de key file bewaar je goed.
    De certificaten leverancier maakt op basis van de door jou aangeleverde CSR een certificaat.
    4. Het certificaat dat je is geleverd, vul je nu in in het veld SSL Certificaat (als er al iets staat kun je het dus vervangen).
    5. Vervolgens kies je onderaan bij SSL actie voor Save certificate.
    Daarna op Opslaan.
    Met vriendelijke groet,

Tony
    WebReus Helpdesk

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-05-2018 om 20:04

Goedemiddag Richard,

Het certificaat staat in uw ZIP file, deze word aangekaart onder de benaming. rs-diving_nl.cer, indien u bestand via een text-editor opent, dan kunt u het certificaat in stap 4 plakken.

Daarnaast kunt u eventueel bij uw huidige provider navraag doen of zei de installatie voor u uitvoeren.