1. Bjorn Member

Emailadressen (of forwarders) aanmaken

Topic geplaatst op: 20-05-2018 om 22:31

Misschien kan iemand mij hier helpen, want ik geraak er niet meteen aan uit.
    Ik heb bij Versio een domeinnaam, en tevens een webruimte. Alleen is de domeinnaam voor een website die gehost is bij een ander hostingbedrijf dan Versio. Op de webruimte staat niets wat met deze domeinnaam te maken heeft. Graag had ik voor deze domeinnaam echter een aantal emailadressen en/of forwarders aangemaakt. Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is, en zo ja hoe ik dit kan? Want ik kan uiteraard mijn domeinnaam niet laten verwijzen naar mijn webruimte op Versio, aangezien mijn website ergens anders staat.

Reageer
  2. Guus Member
    Reactie geplaatst op: 21-05-2018 om 12:06

Als ik je vraag goed begrijp:

Nee, dit is volgens mij niet mogelijk. Je zou bij de hosting van je website mail adressen moeten aanmaken. Als het niet klopt wat ik zeg, mijn excuses. Ik heb je vraag 4/5 opnieuw gelezen maar begrijp nog steeds niet helemaal 100% wat je nou wilt. Het zou handiger zijn als je informatie geeft over hoe en wat en dan je vraag stelt, mensen snappen dan beter waar je het over hebt!

MVG
    Guus

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-05-2018 om 13:25

@Bjorn U kunt de DNS records voor de e-mail (pop, smtp, mail record) instellen naar het IP adres van het hosting pakket bij ons.

Vervolgens voegt u het domein ook toe in DirectAdmin op het hosting pakket bij ons. En tenslotte de nodige e-mail adressen aanmaken in het DirectAdmin paneel.

4. Bjorn Member
    Reactie geplaatst op: 22-05-2018 om 13:17

Dag Guus, ik besef dat mijn vraag misschien wat verwarrend klonk, maar veel beter kon ik het helaas niet uitleggen.

Fabien, dat was helemaal waar ik naar op zoek was. Hartelijk dank voor de heldere uitleg!