1. Kars Member

Website maken met Wordpress

Topic geplaatst op: 19-05-2018 om 15:07

Hallo,
    ik heb een domeinnaam aangeschaft, en webhosting hier bij Versio. Nu wil ik graag mijn website gaan maken. Maar ik kan niet vinden hoe (wil het niet met sitebuilder doen maar met WP). Na wat rondzoeken zie ik dat ik daar Directadmin voor nodig heb, of beter nog Softaculous, omdat je dan met een paar klikken in een interface je website kunt maken.
    Waar vind ik deze?? Ben al een uur aan het zoeken. Iemand die me kan helpen?

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-05-2018 om 15:14

Hallo, heeft u het domein reeds gelinkt aan uw hosting pakket: https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

Vervolgens kunt u via Softaculous werken: https://www.versio.nl/artikelen/356-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-softaculous-zoals-wordpress-joomla-magento

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Kars Member
    Reactie geplaatst op: 21-05-2018 om 12:21

Hallo Fabien. ja ik heb dat al een paar keer gedaan. Het menuutje blijft trouwens wel steeds zo staan dat ik bij 'koppelen aan webhosting' een pulldown menuutje krijg die staat op 'kies webhosting account'. Als ik dan mijn account koppel zegt hij dat die al gekoppeld is. Maar dat het toch opnieuw gekoppeld wordt en het daarom 24u duurt voordat de site beschikbaar komt. Maar dat gebeurt niet.
    Ik heb al geprobeerd de nameservers toe te voegen. Die stonden standaard ingevuld al, maar de velden bij IP adres waren leeg. Die heb ik ingevuld conform de mail van jullie. Maar die velden zijn later weer leeg. Misschien hoort dat zo.
    In DirectAdmin zit ik 2 domains staan. Het ene is wat ik van Versio gekregen heb (geluiau289.289.axc.nl), het andere het door mij aangemaakte domein. www.geluidproducer.nl
    Hoort dat zo?

4. Kars Member
    Reactie geplaatst op: 21-05-2018 om 12:29

Ik had inderdaad Wordpress via Softaculous geinstalleerd.

Daarin staat oa dit
    Path : /home/geluiau289/domains/geluiau289.289.axc.nl/public_html
    URL : http://geluiau289.289.axc.nl

in deze mail staan ook logingegevens voor WP. username admin en een wachtwoord met allemaal ********. Kortom, ik weet het wachtwoord daarom niet. Heb al in het inlogscherm van WP aangegeven wachtwoord vergeten. Er is een mail gestuurd ter bevestiging. Maar die gaat dan denk ik naar Admin Email: admin@geluiau289.289.axc.nl?
    En waar kan ik die mail raadplegen dan?
    Sorry voor de vele vragen, maar wil de site graag in de lucht hebben.

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-05-2018 om 13:36

@Kars U heeft de installatie uitgevoerd op het subdomein dat u bij het hosting pakket krijgt. Bij de eerste stap van de installatie in Softaculous kunt u het eigen domein kiezen: geluidproducer.nl en de installatie hierop uitvoeren. De login en het paswoord dient u zelf in te geven op de installatie pagina. Mocht het niet lukken kunt u ons even mailen naar support@versio.nl . Dan kunnen we de installatie voor u uitvoeren.

6. Kars Member
    Reactie geplaatst op: 21-05-2018 om 15:20

Bedankt voor je vlotte reactie Fabien, ik heb een nieuwe installatie gedaan op het goede domein en nu gaat het geloof ik goed.

7. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-05-2018 om 15:27

@Kars Dat ziet er inderdaad goed uit nu!