1. Jochen Member

User aanmaken + db via reseller hosting

Topic geplaatst op: 19-05-2018 om 15:02

Beste Versio

Ik heb een aantal domeinnamen in mijn bezit. Voor één daarvan wil ik een (Drupal) website uploaden. Daarvoor probeer ik ook een aparte user aan te maken via DirectAdmin van mijn reselleraccount. Wanneer ik echter een user aanmaak en het domein invul, dat ik dus al heb, dan krijg ik de melding "domainname already exists". Hoe kan ik een user toevoegen?
    Ik heb ook mijn resellerhosting aan die domeinnaam toegevoegd in mijn Klantenpaneel, maar het selecteren van een gebruiker wordt daarbij ook niet doorgevoerd.
    Een tweede gerelateerde vraag hierbij: ik zou graag ook een database + user aanmaken, maar vind in mijn DirectAdmin ook niets terug van MySQL management. Enig advies?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met Vriendelijke groet
    Jochen

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-05-2018 om 15:09

Hallo, het domein kan niet op 2 plaatsen staan op het hosting pakket. U zal even moeten kijken op "User level" van uw hosting pakket. Daar zal het domein dan verwijderd moeten worden. Vervolgens het domein aanmaken op de aparte user.

Op "User level" via "MySQL management" kunt u databases aanmaken. Let wel op dat deze user databases mag aanmaken. Reseller level -> list users -> modify user -> mySQL optie instellen of op unlimited instellen via het vakje dat u daar zal kunnen aanvinken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jochen Member
    Reactie geplaatst op: 02-06-2018 om 16:28

Fantastisch, bedankt voor het antwoord!

Vond u dit antwoord nuttig?