1. Lucas Member

Subdomein IP adres kan niet gevonden wor

Topic geplaatst op: 17-05-2018 om 21:49

Beste

Een kennis van mij wil dat ik een website bouw die gehost moet worden op mijn versio hosting account, maar waarvan zij de domeinnaam hebben geregistreerd.

Ik heb hiervoor een subdomein aangemaakt zodat ik relax aan de website kan werken. Als ik naar de URL surf krijg ik het bericht dat deze niet bereikbaar is en dat het IP adres niet gekend is.

In het verleden al met DNS geprutst maar het blijft chinees voor mij. Moet ik in mijn Versio DNS een record toevoegen voor het nieuwe subdomein, en zo ja hoe doe ik dit?

Bedankt

Lucas

2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-05-2018 om 21:55

U dient dan een A record toe te voegen aan dns management voor het subdomein. Over welk domein gaat het hierbij?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Lucas Member
    Reactie geplaatst op: 19-05-2018 om 16:10

Dag Maurice

Sorry voor mijn laat antwoord :) ik verwachte een melding van een reactie op dit topic in mijn email inbox.

Ik heb een subdomein gemaakt genaamd ginkgho.dearcointernational.com Hoofddomein is uiteraard dearcointernational.com

Het subdomein staat niet in de lijst van mijn domeinen bij klantenpaneel. Ik neem aan dat ik dan een A-record moet toevoegen aan de DNS records van het hoofddomein?

Mvg

Lucas

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-05-2018 om 16:18

Goedemiddag Lucas,

U dient inderdaad dan een A -record toe te voegen aan de DNS van uw hoofddomein.
    Of u maakt als voorbeeld test.domeinnaam.nl dan maakt u een A-record aan test en die verwijst naar het IP-adres van de server.