1. Pascal Member

AVG wet en Verwerkersovereenkomst

Topic geplaatst op: 16-05-2018 om 11:45

Beste allen,

Met de nieuwe wet hebben wij een Verwerkersovereenkomst. Als er klant gegevens op de server staan die door Versio aangeboden wordt dan heb ik met Versio een Verwerkersovereenkomst nodig.

Is er al bekend wat hier aan gedaan kan worden?

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-05-2018 om 12:27

Goedemiddag Pascal,

Aan het einde van de week word hier een nieuwsbrief over verzonden met meer informatie.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RUS Member
    Reactie geplaatst op: 22-05-2018 om 08:53

Goedemorgen!

Wij hebben nog geen nieuwsbrief ontvangen, kan dit kloppen?

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-05-2018 om 10:03

Goedemorgen,

Dat klopt er werd nog wat gefinetuned, u ontvangt vandaag de nieuwsbrief in uw inbox.

5. Manuel Member
    Reactie geplaatst op: 22-05-2018 om 10:40

Ik vind het nogal laat om 3 dagen voor de invoering van de wet pas een nieuwsbrief te versturen. Ik kan ook nog geen privacy verklaring vinden.

Voor mij zou een verklaring over hoe jullie serverpark beveiligd is (zowel fysiek als electronisch) voldoende zijn.

6. Victor Member
    Reactie geplaatst op: 22-05-2018 om 16:12

Ik vind het vrij bijzonder dat er al vanaf april wordt aangekondigd dat de vereiste documenten 'ieder moment' gestuurd kunnen worden. We zitten nu op 22 mei. 3 dagen voor 'D-DAY'. Vorige week werd ons verteld dat alles voor het weekend gestuurd zou worden. Vrijdag werd verteld dat dit IN het weekend zou zijn. Nu zijn we op dinsdag..

7. Bert Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2018 om 09:21

Ook ik ben benieuwd naar de verwerkingsovereenkomst en eventueel aangepaste voorwaarde. Inmiddels is het woensdag en we moeten de verwerkingsovereenkomst ook nog beoordelen voordat we de diensten kunnen doorzetten. Gaan we vandaag wat horen?

8. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-05-2018 om 09:34

Goedemorgen Manuel, Victor en Bert,

Ik wil jullie vragen om een ticket te sturen naar support@versio.nl, vanuit daar kan ik u op verzoek als bijlage de verwerkersovereenkomst overhandigen.

9. Kees Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2018 om 09:49

Ik heb net naar support@version.nl een verzoek tot afleveren van een verwerkersovereenkomst gestuurd.

Ik zal de forumlezers op de hoogte houden wanneer ik dit verplichte document daadwerkelijk heb ontvangen.

10. Kees Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2018 om 11:46

Daarjuist van Versio Helpdesk een antwoord gekregen PLUS de link naar de verwerkersovereenkomst PDF: https://www.versio.nl/VERSIO_BV_GDPR.pdf

11. Johannes Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2018 om 13:55

Bedankt!

12. Monique Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2018 om 19:06

Ik heb nog geen mail ontvangen van jullie!

13. Jacqueline Member
    Reactie geplaatst op: 24-05-2018 om 09:16

Dag!
    Bedankt voor het delen van de link met de PDF. Maar deze dient toch gepersonaliseerd en ondertekend te worden door beide partijen?

14. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-05-2018 om 10:19

Goedemorgen Jacqueline,

Wij hebben een nieuwe document online gezet, deze kunt u hier downloaden: https://www.versio.nl/VERSIO_BV_GDPR.pdf

U hoeft het document niet te ondertekenen,als klant gaat u automatisch akkoord met de overeenkomst.

15. Adri Member
    Reactie geplaatst op: 25-05-2018 om 00:33

Super bedankt!

16. Peter Member
    Reactie geplaatst op: 25-05-2018 om 10:36

Ook ik heb belang bij alle zaken die terug komen in de AVG inzake mijn webwinkels. Dank voor de link en PDF. En inderdaad vrij laat maar uit betrouwbare bron: veel overheidsinbstanties lopen nu al achter de feiten aan.