1. Susanne Member

    Redirect instellen

    Topic geplaatst op: 08-05-2018 om 07:29

    Ik heb gisteren via het Klantenpaneel twee redirects ingesteld, 1 voor www.domeinnaam.nl en 1 voor domeinnaam.nl, beide naar http://www.anderdomein.nl/subdomein

    Tot op heden werkt de redirect niet en bij een check van de DNS krijg ik (onder andere) de melding: "Mogelijk probleem met doorsturen DNS."
    Als ik domeinnaam.nl intyp in mijn browser krijg ik uiteindelijk de melding: "Deze site is niet bereikbaar. Het DNS-adres van de server kan niet worden gevonden."

    Ik heb in mijn DNS beheer verder niks staan qua A, CNAME, etc.

    Iemand een idee waar het aan kan liggen? Of zou ik echt 24 uur moeten wachten voordat alles bij alle DNS-servers terecht is gekomen?

  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-05-2018 om 09:39

    Goedemorgen Susanne,

    Zojuist hebben wij voor de desbetreffende domeinnaam het opnieuw ingesteld en over 4 a 8 uur dient de redirect te werken.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Susanne Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2018 om 10:17

    Hartelijk dank!

    Zijn al die standaard DNS records nodig voor de redirect?
    Dan weet ik dat voor de toekomst.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-05-2018 om 10:25

    Hallo,

    ja, dat klopt. De standaard records dienen ingesteld te blijven om de redirect te laten werken.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Susanne Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2018 om 11:14

    Oke, bedankt, weer wat geleerd!

    Vond u dit antwoord nuttig?