1. Ramon Member

Verhuizing, sites offline

Topic geplaatst op: 03-05-2018 om 10:18

Beste,

Gisteren heb ik een reseller account bij Versio aangemaakt en 2 domeinen meeverhuisd. Voor beide domeinen heb ik de bestanden via FTP geüploaded en deze zijn zichtbaar in de public_html map van beide domeinen.
    Ik heb de browsercache geleegd en beide domeinen zijn niet bereikbaar.
    Via ishetonline.nl zie ik dat beide domeinen offline zijn, een check bij dnsstuff.com levert voor beide domeinen dezelfde fails op:
    - SOA Records Check Fail
    - MX Records Check Fail

Beide websites zijn dus momenteel offline en daarnaast kan ik geen mail ontvangen op de gekoppelde mail adressen.

Ik weet dat het tot 24 uur kan duren voordat DNS records globaal opgepikt zijn. dnsstuff.com geeft als nameservers
    -- nszero1.axc.nl. | No Glue | TTL=3600
    In mijn DirectAdmin omgeving worden de volgende dns-servers weergegeven:
    ns1-***.axc.nl & ns2-***.axc.nl (*** is het nummer van de server)

Mijn vraag is of ik actie moet ondernemen of de tijd haar werk moet laten doen.

Ramon

2. Ramon Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2018 om 10:25

Ter info:
    Bij het verhuizen van de domeinen en het aanmaken van het reseller account heb ik tevens het domein webservicedienst.nl aangemaakt en deze functioneert wel normaal en is online

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2018 om 10:26

Goedemorgen Ramon,

Het koppelen van uw domeinnaam aan uw hostingpakket doet u als volgt: https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

U dient uw domeinnaam in dit geval niet te verwijzen naar nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl

4. Ramon Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2018 om 10:42

Hoi Gavon,

bedankt voor je snelle reactie. Bovenstaande heb ik inmiddels gedaan. Ik neem dat het nu even wachten en testen is, maximaal 24 uur?
    Als de websites uiteindelijk verschijnen, zou de mail dan ook moeten werken die ik instel via DirectAdmin of zijn hier meer handelingen voor nodig?

5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2018 om 10:57

Goedemorgen Ramon,

Het kan 4 a 8 uur duren voordat een domeinnaam gekoppeld is aan uw pakket, hierna dient ook de e-mail te functioneren.