1. Glen Member

SQL Server Express op Windows 2016 VPS

Topic geplaatst op: 19-04-2018 om 20:21

Ik slaag er niet in SQL Server Express 2017 te installeren op een Coud II VPS met Windows Server 2016 via remote desktop. Na het volledig doorlopen van de installatie krijg ik de melding "The following error has occurred: The service did not respond to the start or control request in a timely fashion." en blijkt dat de meeste features status "failed" hebben.

In de Windows Application log vind ik de volgende error: "Windows cannot access the file for one of the following reasons: there is a problem with the network connection, the disk that the file is stored on, or the storage drivers installed on this computer; or the disk is missing. Windows closed the program SQL Server Windows NT - 64 Bit because of this error."

Weet iemand hier raad mee? Ik voer de installatie uit als Administrator. De installatiebestanden bevinden zich lokaal op de virtuele machine. Tijdens de installatie laat ik alle instellingen op hun standaardwaarde staan. Voor zover ik kan zien is aan alle hardware en software vereisten voldaan (https://docs.microsoft.com/en-us/sql/sql-server/install/hardware-and-software-requirements-for-installing-sql-server?view=sql-server-2017). Er is voor de rest nog niets geïnstalleerd of gewijzigd op de VPS behalve dat IIS is ingeschakeld.

Reageer
  2. Peter Member
    Reactie geplaatst op: 23-07-2018 om 22:15

Heb hetzelfde probleem. Heb je hiervoor een oplossing gevonden ?

Vond u dit antwoord nuttig?