1. Hermes Member

.Com registratie

Topic geplaatst op: 18-04-2018 om 15:54

Maandag een .com domein geregistreerd en vandaag krijg ik de een na de ander email binnen van mensen die iets aanbieden mbt websites. Ik weet niet hoe dat kan, maar voor mij heeft dit een oorzakelijk verband en ik verzoek jullie om te achterhalen wat er precies aan de hand is.

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 17:13

Goedemiddag Hermes,

Een domeinnaam word op uw naam geregistreerd, en hierdoor is het mogelijk om via de WHois gegevens uw contact gegevens op te vragen, waaronder uw e-mailaccount.

U heeft de mogelijkheid om de houder anoniem te maken, dit kost eenmalig 5,- per domeinnaam.
    Het volgende artikel helpt u bij het aanpassen van de houder: https://www.versio.nl/artikelen/92-hoe-kan-ik-de-whois--houdergegevens-van-een-domeinnaam-aanpassen

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hermes Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 17:22

Ik denk dat het komt door de partij waar jullie mee werken want ik heb een .com ook via een andere partij geregistreerd en daarbij geen last.

4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 18:39

Bij internationale domeinnamen is de WHOIS database vrij opvraagbaar. Dit betekent dat de houder gegevens van het betreffende domein door iedereen opvraagbaar zijn en in te zien zijn.

Sinds enige tijd is het algemeen bekend dat er helaas veel WHOIS spam voorkomt. Op diverse plekken op internet wordt daarover veel geklaagd (http://www.sitedeals.nl/offtopic/327299-spam-na-registreren-domein-2.html). Dat is dus niet alleen bij ons het geval.

De enige mogelijkheid om dit te voorkomen is om de domeinen anoniem te registreren. Dit is bij Versio mogelijk voor 5 euro èènmalig per domein. Tijdens de registratie kunt u op de pagina van de winkelwagen aankruisen "Domeinnaam instellingen wijzigen tijdens checkout" waar u dan kunt kiezen voor de anonieme houder.

Achteraf is dit te wijzigen via het klantenpaneel onder:
    Mijn producten -> Webhosting -> Overzicht -> Pijl naast domein -> Domeinnaamhouder: Anoniem.

Of andere oplossing dan nog is de houder van het domein te wijzigen naar een houder met een email adres welke u niet prive gebruikt maar puur alleen voor de houder registratie.

Let wel dat u deze wel moet kunnen gebruiken voor verificatie dus het moet wel een bestaand mailadres wezen.