1. Tabe Member

Filemanager (alles gedelete)

Topic geplaatst op: 18-04-2018 om 10:58

Was aan het testen met diverse domains en subdomains om verschillende diensten en scripts te testen.

In de filemanager heb ik toen ALLE files gedelete aangezien ik dacht dat ik in een specifiek DOMAIN zat. Zo lijkt het namelijk, omdat ik de keuze heb moeten maken naar een specifiek domain bij de start.

Nu werkt geen enkel domain meer. (waarschijnlijk heb ik dus alles nu in de war geschopt door de delete actie)

Vragen:

1. Is de filemanager domain specifiek? (lijkt er namelijk niet op)
    2. Indien ik alle files heb gedelete in het beginscherm van het domain, heb ik nu alles gedelete van alle domains?
    3. Waarom geeft de gebruiksmanager nog aan dat alle data nog aanwezig is. Want als je alles delete zou de data ook verdwenen moeten zijn. Maar mijn datagebruik wordt alleen maar groter.

Ik heb een ticket ingeschoten om alles compleet te resetten: zodat alle domains weer werken. Aangezien het testen betreft kan het gewoon leeg gemaakt. Indien dit nog niet gebeurd is, mag dat alsnog gebeuren! Gewoon leeg hosting, lege domains en alles weer benaderbaar, alle data mag van mijn account verwijderd worden

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 11:20

Goedemorgen Tabe,

U had hier een ticket voor open staan, hierop is inmiddels gereageerd.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tabe Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 16:42

Mijn bedoeling was dat anderen konden leren van de informatie. Er zijn vast anderen die een dergelijke actie per ongeluk ondernemen. Ik was te snel en heb niet goed uitgekeken omdat ik dacht dat het domain specifiek was. (dus ligt vooral aan mij! en niet aan Versio)

Hieronder zoals ik het heb begrepen:

1. Filemanager is niet domain specifiek, ook al open je een specifiek domain in de DirectAdmin Login Page. Let daar dus op, zoek de juiste folders en files voordat je iets delete

2. Inderdaad als je de files met de Filemanager waar de filemanager mee opent weghaalt verwijder je dus ALLE files -> daarmee doen je websites het dus niet meer.

3. Ook al is alle data verwijderd: de diskspace wordt dagelijks geupdate. En dat zie je pas de volgende dag!

4. Een algemene reset lijkt niet mogelijk. Support heeft netjes folders teruggezet. En er is altijd een backup aanwezig, ook al heb je zelf geen backup gezet.

Overigens ben ik erg tevreden over Versio! Voor wat je betaald en krijgt is het echt heel flexibel, krijg je heel veel tools en scripts. Alles werkt binnen no time als je iets besteld. Er is meteen een testaccount online waar je mee aan de slag kunt. Support reageert keurig binnen 24 uur. Er is ook in het weekend support en wordt er netjes geantwoord. Veel meer en beter dan andere hosting bedrijven waar ik bij heb gezeten! Ik heb daarom ook bijna alles hier naar toe verhuist! Zeker een aanrader!

Die flexibiliteit heeft ook een nadeel heb ik gemerkt, vooral als je een domme actie uithaalt en niet goed nadenkt en uitkijkt. Want doordat ik alles heb gedelete zijn bepaalde zaken nu niet OK. KIJK DUS UIT met deleten, je kunt de zaken behoorlijk verzieken daarmee

Inderdaad is overal op gereageerd, maar geen van de websites is momenteel online. (en nogmaals dat is mijn eigen schuld. Kost nu alleen meer tickets oim het weer allemaal correct te krijgen omdat een algemene reset (terug naar fabrieks instellingen, clean reset ) niet mogelijk is.

Vond u dit antwoord nuttig?