1. Daniel Member

Foutmeldingen jetpack en akismet

Topic geplaatst op: 18-04-2018 om 09:21

Goedendag,

In mijn wp-admin gedeelte van zowel mijn site als die van mijn vrouw kunnen jetpack en akismet geen verbinding meer maken met onze site.
    Akismet geeft aan dat de akismet servers geen verbinding kunnen maken met mijn site en jetpack geeft aan Externe HTTPS werkt niet. (alleen bij mij trouwens).
    Als ik instellingen van jetpack wil aanpassen gaat hij naar wordpress.com en daar staat dat wordpress.com geen verbinding met de site kan maken.

Ik heb wel wordfence geïnstalleerd. Dat zou de oorzaak kunnen zijn maar wat ik ook doe, ik krijg het niet werkend. (ook al gedeinstalleerd)
    Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

PS. Realy simple SSL is ook geinstalleerd. Bovenstaande plugins zijn de enige die foutmeldingen geven. Voor de rest is mijn site goed bereikbaar. Jetpack geeft aan bij de troubleshooting dat ik de xmlrpc.php moet checken. Hier durf ik niet aan te zitten en ik zou niet weten wat ik aan moet passen.

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 09:39

Goedemorgen Daniel,

Om welke website gaat het hier?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 09:39

Het gaat om danieltrapmanfotografie.nl en missdudeblogging.nl

4. Tomas Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 12:00

Goedemorgen,

Ik heb het zelfde probleem en heb nog geen oplossing gevonden. Hebben jullie al een oplossing bij mij gaat het om de website: Tomasbaars.nl Ik heb ook het idee dat doordat er geen connectie is met de server al mijn afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Tomas Baars

5. Katja Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 12:35

Ik heb precies hetzelfde probleem en ook nog geen oplossing gevonden. Bij mij gaat het om de site thatblondewoman.com

6. Emmy Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 15:56

Ik heb het ook met www.zonenmaan.net

7. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 17:24

Goedenavond,

Problemen met betrekking tot Jetpack en akismet dienen op dit moment opgelost te zijn.

8. Emmy Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 17:48

Ik krijg nog steeds de cURL error 7: Failed to connect to 192.0.78.27: Invalid argument error

9. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 18:44

Emmy,
    192.0.78.27 staat niet geblokkeerd voor uw pakket. Voor geen enkele server. Ik raad aan in uw geval een support ticket hiervoor aan te maken zodat dit kan worden nagelopen voor u. U kunt daarvoor mailen naar support@versio.nl
    Dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt door ons systeem van de mail die u stuurt.

10. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 21:25

Ik krijg nog steeds de melding "Je site kan niet verbinden met de Akismet servers.
    Mogelijk blokkeert de firewall Akismet om te verbinden met de API. Neem contact op met de hosting provider en verwijs naar onze documentatie over firewalls." (bij beide sites)

Bij Jetpack krijgen beide sites een cURL error 7: (verder geen gegevens. En bij danieltrapmanfotografie.nl staat de volgende melding er ook nog bij. "
    "Je site kan niet verbinden met de Akismet servers.
    Mogelijk blokkeert de firewall Akismet om te verbinden met de API. Neem contact op met de hosting provider en verwijs naar onze documentatie over firewalls."

Moet ik daarvoor ook een ticket aanmaken?

11. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 21:34

Hoi Daniel.
    Ja graag daar een support ticket voor aanmaken en de logins van uw wordpress panel meezenden in het support ticket. Dan zal dit worden nagezien.

12. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2018 om 21:42

Hoi Maurice,
    Ik heb zojuist een ticket aangemaakt. Fijne avond verder.

13. Wiebe Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 07:32

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al een ticket lopen maar nog geen resultaat op dit moment.

Ik verwacht dat het helemaal gaat goedkomen en zal hier een update plaatsen als het bij mij opgelost is.

14. Madelon Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 08:45

Ook ik heb hetzelfde probleem. Aksimet werkt niet, ook werkt jetpack niet en willen mijn nieuwe afbeeldingen niet laden op mijn website www.meermetmama.nl . Gisteravond heb ik een mail gestuurd en is er een ticket aangemaakt. Ik hoop en verwacht dat dit zal gaan goedkomen. Als het bij mij opgelost is zal ik het ook laten weten.

15. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 08:53

Madelon, dat je afbeeldingen niet worden weergegeven komt waarschijnlijk door Jetpack. Als je deze uitschakelt zal je je afbeeldingen weer moeten kunnen zien.
    Althans dat werkte voor mij.

16. Madelon Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 09:22

Gisteren is jetpack opnieuw geïnstalleerd en Aksimet ook. Maar het blijft hetzelfde.

17. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 09:25

Omdat deze 2 plugins om de een of andere manier niet werken had ik ze gedeactiveerd. Daarna werkten de afbeeldingen weer. Maar even afwachten totdat het opgelost is.

18. Madelon Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 09:27

Oke, bedankt! Ik hoop dat het snel opgelost zal worden. Hoe lang wacht jij nu?

19. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 09:32

Ik kwam er eergisteren achter. Ik heb het eerst zelf proberen op te lossen omdat ik dacht dat het aan de plugin Wordfence lag. Maar omdat ik er zelf niet uit kwam heb ik hier maar een topic geopend.
    Ik kan heel goed werken zonder jetpack en akismet, alleen sommige onderdelen werken nu niet. Maar dat heeft geen invloed op de bereikbaarheid van mijn site.

20. Ivan Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:06

Ik heb zelfde problemen als alle reacties hierboven. Wordt gek van alle email en SPAM berichten op mijn Wordpress site. Het lijkt erop of er iets wordt geblocked. Ik ga ook een ticket openen.

21. Madelon Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:18

Nou dat heb ik inderdaad ook. De meldingen blijven maar komen over spam reacties

22. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:20

Zojuist hebben wij de IP range gedeblokkeerd en een test uitgevoerd of alles functioneert. Alle problemen met betrekking tot Askimet en Jetpack zijn bij deze opgelost.

23. Ivan Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:36

Hoi versio forum gebruikers,

Zojuist mijn probleem opgelost. Ik heb mijn Akismet plug-in voor Wordpress geupdate naar "Version 4.0.3". Daarna kon ik de configuratie afmaken. Het lijkt erop dat er misschien iets is met de oudere versie.

24. Ivan Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:39

Haha probleem door Verio opgelost. Ik had bericht van Gavon niet gezien. Ik dacht het ligt aan een update. TOP!!

25. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:44

Gavon heeft het inderdaad goed opgelost. Bij beide sites werkt het weer. Op 1 site krijg ik nog wel de melding dat externe https niet werkt bij jetpack. Dit heb ik dan nog even via het openstaande ticket doorgegeven.
    Top werk weer.

26. Wiebe Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:47

Het is bij mij ook verholpen. Dank voor de snelle actie!

27. Daniel Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:52

De melding is nu opgelost. Er stond nog een knopje waarmee ik de https status opnieuw kon controleren. Hiermee was het probleem opgelost.

28. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 10:57

Goedemorgen Daniel,

Fijn om te horen dat het inmiddels ook voor u opgelost is.

29. Ivan Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 13:44

Beste Gavon,

Kun je een soort van 'root cause' achterlaten voor ons? Waarom zijn de IP Ranges/adressen opeens geblocked? Wat heeft dit probleem getriggered?

30. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-04-2018 om 13:49

Goedemiddag Ivan,

Ik kan u niet exact vertellen waardoor het kwam. Wij constateerde dat de IP Range geblokkeerd was en hierdoor Jetpack en Askimet niet functioneerde.

Veelal word een IP-adres geblokkeerd door te veel connecties gelijktijdig of als de server het als een aanval ziet.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.