1. Djamo Member

Domeinnamen verhuizen

Topic geplaatst op: 15-04-2018 om 01:04

Dag Allemaal

Ik ben momenteel veel aan het uitproberen met de gratis test van de VPS. Nu heb ik enkele vragen.
    Ik heb een nieuwe domeinnaam gekoppeld aan de VPS en de DNS instellingen aangepast. Alles werkt.

Nu heb ik enkele vragen. Indien ik een bestaand domein wil overzetten naar VPS. Wat gebeurd er dan allemaal met de bestaande gegevens van dat domein? Al de mail adressen, de website, alle content etc... Moet dit allemaal manueel overgezet worden? Of enkel de DNS instellingen veranderen endan zit alles goed?

Bij men VPS op user level zie ik geen optie staan Select PHP version. Hoe krijg ik die daar?

Alvast bedankt!

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-04-2018 om 09:43

Hallo, indien u een domein overzet naar de VPS zal u een backup moeten overzetten van het DirectAdmin account naar de VPS toe zodat de website bestanden, databases, e-mail,... ook overgezet worden.

Via DirectAdmin -> Domain Administration -> klikken op het domein in het overzicht zal u kunnen kiezen tussen 2 PHP versies.

De optie "Select PHP version" zoals op onze shared hosting pakketten is toegevoegd in DirectAdmin via aparte software van Cloudlinux.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Djamo Member
    Reactie geplaatst op: 15-04-2018 om 10:20

Ik zou dit ook graag toevoegen, waar vind ik deze software?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-04-2018 om 10:29

@Djamo De nodige informatie vindt u op cloudlinux.com