1. Aaron Member

Wel emails versturen, niet ontvangen

Topic geplaatst op: 09-04-2018 om 22:15

Ik heb in de directadmin een nieuw domein aangemaakt en een nieuw emailadres
    Ik heb dus nu in de roundcube toegang tot info@mijndomein.nl
    ik kan emails versturen en ook emails ontvangen die ik vanuit roundcube naar mijzelf stuur, maar kan niks ontvangen van andere adressen.

Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-04-2018 om 22:25

U kunt alleen met een domein mail ontvangen als de mailrecords ook echt verwijzen naar de hostingserver. Heeft u het domein al gekoppeld aan uw webhostingpakket ?

https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account
    Alleen aanmaken in de directadmin (hosting) is dus niet koppelen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Aaron Member
    Reactie geplaatst op: 09-04-2018 om 22:29

Ik ga dit even doorlezen , soieso bedankt al, ik geloof dat er net iets mis gegaan is toen ik dit eerder probeerde... Ik heb namelijk een shopify webshop dus shopify host mijn website , maar ik heb een domeinnaam bij versio die doorlinked naar mijn shopify shop. En ik heb nu dus webhosting genomen bij versio zodat ik een info@ mijn domeinnaam email kan hebben.

Maar als ik het domein koppel aan het webhosting pakket, kan dat zonder dat ik dan de hele website als het ware op mijn hosting van versio probeer te krijgen? want volgens mij ging daardoor net alles down.

4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-04-2018 om 22:33

Nee dan dient u de A records van het domein te verwijzigen naar shopify en de mailrecords te verwijzen naar uw hostingpakket. Mocht u niet precies weten hoe dat moet raad ik aan dit via een support ticket te vragen. Dan kunnen zij dit eventueel voor u correct instellen. U kunt daarvoor mailen naar support@versio.nl
    Dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt door ons systeem van de mail die u stuurt.

5. Aaron Member
    Reactie geplaatst op: 09-04-2018 om 22:35

Ik ga het even zelf proberen, heel erg bedankt voor je snelle reacties!

6. Aaron Member
    Reactie geplaatst op: 09-04-2018 om 22:41

Hm volgens mij staat dat al goed :
    Ik heb
    Mijndomein.nl MX mail.mijndomein.nl 10
    en de 2e is
    Mijndomein.nl MX fallback.axc.eu 20

7. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-04-2018 om 23:03

Moet nog een mail record naar het ip adres wijzen van de server. U kunt daarvoor mailen naar support@versio.nl
    Dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt door ons systeem van de mail die u stuurt.