1. ZooZa Member

Wordpress thumbnail problemen

Topic geplaatst op: 17-04-2012 om 22:35

Oké aangezien er niet gereageerd wordt op het probleem in een ander topic, open ik er zelf maar even één. Want dit moet echt zo spoedig mogelijk opgelost worden, want ik wil namelijk mijn template kunnen gebruiken.

Ik wil een theme installeren van Cosmothemes en die werkt ook met thumbnails en ik kan het niet eens uploaden. Het mooiste gedeelte van zo'n theme kan ik dus niet eens gebruiken.

Deze error krijg ik:
    fout 324 err_empty_response

Ik ben al bij hun gaan navragen van hoe en wat, maar nog geen reactie gehad. Het kan aan de database liggen (kan ik dus uiteraard met hulp oplossen) of aan de server (waar ik dus niets aan kan doen). Ik heb wel eerder problemen gehad met thumbnails bij een andere theme van Wordpress in een widget (klein afbeelding tonen bij "Recente berichten") en dat werd ook niet getoond, terwijl er afbeeldingen in het bericht stonden. Dus maar een andere plugin ervoor gebruikt waar geen afbeeldingen in getoond worden.

Ik krijg het idee dat de server dus beperkingen oplegt en vind dat heel erg jammer, want ik wil nu eens optimaal gebruik kunnen maken van een template en dat kan nu dus niet.

Gaarne zo snel mogelijk hulp, want ik wil echt eens optimaal met images op mijn site kunnen werken en dat gaat al eigenlijk heel lang al niet met Wordpress op Versio. En het stoort mij nu echt dat ik zo'n error krijg.

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 18-04-2012 om 21:55

- activeer suPHP : https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52
    - zet de chmod(rechten) van je mappen op 755 en bestanden op 644 (anders server error)
    - controleer je .htaccess op php_flags (php instellingen) anders server error

als je error vrij bent :
    maak een bestand in je public_html :
    .user.ini (let op de punten !!)

zet daarin :
    [PHP]
    post_max_size = 20M
    upload_max_filesize = 20M
    mysql.connect_timeout = 120
    max_execution_time = 60

Nu heb je geen rechtenproblemen.
    maar ik denk eerder dat de images die je upload te groot zijn.
    middels bovenstaande vergroot je die max.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 08:24

Dank je voor de informatie ik zal dit doen. En ik weet zeker dat mijn images helemaal niet te groot zijn, die zijn maar een paar kb. Ik verklein ze namelijk altijd, aangezien dat beter is dan met html verkleinen.

4. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 08:45

Helaas krijg ik met de 5.3 .htaccess al een 500 error.

5. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 09:13

Oké ik had het net met een vriend erover en die zei dat het echt op de server zelf ingesteld moet worden. En dat ik daar niets mee kan doen en ja hij heeft er verstand van.

Als ik voor de 2e keer een template van Wordpress niet normaal kan gebruiken bij Versio, ben ik bang dat ik toch echt moet gaan verhuizen. Want dit schiet gewoon echt niet op. Nogmaals ik wil optimaal gebruik maken van Wordpress en mooie uitgebreide themes, maar dat gaat zo niet.

6. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 20:57

Wat moet er dan ingesteld worden op de server?????
    wordt makkelijker als die info wordt gedeeld..

die 500 server error komt doordat de bestanden niet op de juiste chmod staan.
    OF in je htaccess staan nog php instellingen.
    Had ik ook vermeld ;)

7. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 20:58

Btw

wel erg vreemd dat een template server-eisen gaat stellen.
    als dit nu wordpress zelf was, tja

8. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 21:29

In .htaccess staat helemaal niets behalve als ik dat van het artikel ga invoeren van Versio en DAN pas krijg ik de 500 server error.

Wat ik nu krijg is een hele andere error en dat heeft met de server te maken en daar kan ik niets aan doen.

En op zich niet raar dat een template server-eisen gaat stellen als de server behoorlijk streng ingesteld is dan krijg je dat. Nou die vriend van mij had het erover dat namelijk wat jij aangeeft Versio moet instellen en daarmee ik niet veel kan.

En alle mappen stonden op 755 en bestanden op 644 en nog niets. En .htaccess was dus al leeg, gelukkig allemaal op een subdomein, zodat ik het uit kan testen, maar ik baal hier wel van.

Graag hoor ik van Versio zelf ook van hoe en wat en wat ze ermee gaan doen. Het is namelijk al de 2e hoor waarbij gewoon problemen zijn met images en vooral als het gaat dus om thumbnails.

9. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 21:32

Beste versio-medewerks de ontwerper van het template vraagt mij om te kijken in de server log.

Ask them to look in the server log, there should be some information regarding the error.

10. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 19-04-2012 om 23:21

Beste zooza,

wat ik aangeef in mijn post kun je zelf instellen.
    er zijn een hoop php instellingen die je zelf kan wijzigen.
    onder php 5.2 kun je dit doen in de .htaccess.
    onder php 5.3 doe je dit middels een .user.ini
    je kunt het zelfs scripttechnisch doen middels de php functie ini_set
    kijk op de php.net site hiervoor.

Het is jammer dat je niet de foutmeldingen post.
    aan de hand daarvan is er mss meer te zeggen.

-. wat zijn je errors (buiten die 500 error om dan)
    heb je de code in dat nieuws bericht geknipt en geplakt??
    tiep hem anders eens over
    je zegt subdomein, had moet je de htacces in de map van je subdomein plaatsen.

je kunt zelf ook errorlogs bekijken via DirectAdmin.
    klik dan op op : Site Summary / Statistics / Logs

ff extra vraagje:
    is imagemagick toevallig benodigd voor de thumbs???????
    dat wordt nl niet ondersteund door versio wel GD2
    dus misschien heb je een aanvink optie in je admin om dit te selecteren

11. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 20-04-2012 om 16:46

Onder php 5.2 kun je dit doen in de .htaccess.
    onder php 5.3 doe je dit middels een .user.ini

Grappig, sorry dat ik het zeg maar nu is het met 5.3 middels een .user.ini ? Waarom wordt er dan gezegd bij Versio dat je het ook in .htaccess kan doen? Die link die jij gaf.

Verder krijg ik geen errors en foutmeldingen. Sorry, als ik die had, had ik die echt wel gepost!

Met het overzetten naar 5.3 krijg ik de 500 error. Maar als ik namelijk gewoon de image erin wil zetten in de post en ik kan hem wel uploaden, maar als ik hem dus wil inplannen/publiceren dan krijg ik in Google Chrome: fout 324 err_empty_response

Het bericht moet ik dan overzetten naar "standard" om hem dan te laten tonen op de site en kan dus helemaal niets met de image die is geupload, die overigens daarna nergens in mijn wordpress adminpanel te vinden is, zelfs als alles op schrijfbaar staat.

En of er imagemagick benodigd is weet ik niet. Hoe kan ik daar achterkomen in welke file dat zal staan? Of ik moet het bij hun navragen, maar ik krijg dan meer het idee dat dat misschien wel het probleem is.

12. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 20-04-2012 om 21:32

@zooza

ik denk dat dat er nu 2 dingen doorelkaar gaan.

php5.3 doe je instellen via de htaccess, zoals in dat bericht

de php instellingen moet je dan doorgeven/invoeren in een .user.ini

Heb je toevallig een server requirements lijstje bij je template?
    daarin staat of je imagemagick nodig hebt

13. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 22-04-2012 om 15:13

Oké, nou dat andere kan ik nu nog niet gebruiken, maar waar ik overheen heb gekeken is dat ik nu in de sidebar bij berichten "uitgelichte afbeeldingen" en als daar een afbeelding in staat dan komt het dus netjes als thumbnail op de site.

Dus dat probleem is opgelost en andere probleem? Nou, ik gebruik altijd standaard dus dat is eigenlijk niet zo erg meer. Het belangrijkste is opgelost.