1. arjanofski Member

Unable to locate Wordpress content

Topic geplaatst op: 15-04-2012 om 18:36

Ik ben nieuw met het maken van websites, en daarom koos ik voor wordpress.

13-4-12: Wordpress site gemaakt, via installtron (3.3.1)-> eerste post gemaakt, widgets ingedeeld op de sidebar, theme geupload, en een plug-in gedownload (youtube embed plug-in).

14-4-12: Ik kon geen plug-ins meer installeren via wordpress, ik kreeg steeds deze foutmelding: Unable to locate WordPress Content directory (wp-content). Daarnaast nog veel gezocht naar hoe ik deze plug-in dan wel kon installeren.

15-4-12: Nog steeds hetzelfde probleem, daar kwam bij dat hij de categorie van mijn posts niet onthoudde. Gezocht naar oplossing van de problemen. Deze oplossingen heb ik uitgeprobeerd, en als het niet werkte (allemaal werkte ze niet), het weer in oorspronkelijke staat teruggebracht. Toen heb ik met filezilla (ftp-software) een plug-in geïnstalleerd, en toen deed de plug-in het wel.
    Op een gegeven moment kon ik de theme niet meer veranderen.
    Toen heb ik wordpress een paar keer geherinstalleerd, met oudere versies, maar ik kan nog steeds geen theme toepassen (ook niet uploaden van mijn pc), plug in installeren, post posten in een bepaalde categorie, enz...

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?? Een reset van 'mijn hele webhosting gebeuren' (ik weet niet precies hoe het heet), zou ik niet erg vinden.

2. Pim Brouwer Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2012 om 08:10

Beste Arjanofski. Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan niks doen, behalve berichten plaatsen.

Hij geeft ook die wp-content map aan dat hij deze niet kan vinden.

Heb jij in je DOMAINS map in Filezilla ook twee mappen staan? Eentje van je registreerde domein en eentje met een gekke url. Zoiets als .eigtytwo.axc.nl?

Ik heb zelf op Google gezocht, maar kan geen goed antwoord vinden. Ja iets met Apache.Apache ofzo. Ook heb ik de permissies allemaal opengezet op 777 (een overdreven maatregel) maar dat werkte ook niet.

Ik heb Wordpress in Nederlands en Engels geïnstalleerd met diverse versies via Installatron. En ik heb Wordpress handmatig geïnstalleerd en handmatig een MySQL database aangemaakt.

Niks werkt. Wat is er mis Versio?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Pim Brouwer Member
    Reactie geplaatst op: 16-04-2012 om 11:09

Ik heb de oplossing:

Ik heb net iemand van Versio gesproken op de CHAT. Hij gaf de volgende tip mee:

[I]U kunt uw website in php-5.3 modus draaien. Op deze manier krijgt u geen problemen met rechten. Als u nu een error krijgt dan kunt u deze error opzoeken via directadmin onder "Statistics and logs". Hier kunt u de apache errors inzien. Als het een rechten probleem is kunt u deze rechten resetten via de filemanager van directadmin. Is de error u niet bekend dan kunt u deze naar ons doorsturen. Om php-5.3 aan te zetten kunt u kijken op https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52 .[/I]

Ik heb dat geprobeerd. Er staat dat je onderstaande script moet toevoegen aan je .htaccess

AddHandler x-httpd-php53 .php

Nadat ik dat probeerde lag mijn site eruit. Dat werkt dus niet, misschien bij jou wel.

Toen herinnerde ik mij een andere site van mij. Ik keek in die .htaccess en daar staat het volgende scriptje:

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\\.php$ - [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

Als je dit script toevoegd aan je .htaccess dan werkt het wel.

Je .htaccess is een file die in je root van je Wordpress map staat. Je kunt deze ook gemakkelijk aanmaken met kladblok. Het is eigenlijk een file zonder een filename maar met de .htaccess extentie.

4. heleen Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2012 om 12:26

Ik had ditzelfde probleem, de oplossingen die hier zijn genoemd en op andere Wordpress fora werkten niet voor mij, maar ik heb het als volgt opgelost: ik heb in DirectAdmin een nieuwe FTP account aangemaakt voor de specifieke domein (dus niet algemeen voor al je Versio domeinen), met daarin ook de WP root als juiste directory. Met deze nieuwe FTP gegevens werkte het wel!

5. Peter Van Den Berg Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 20:51

Even plakken onderin je wp-config.php en voila :P

if(is_admin()) {
    add_filter('filesystem_method', create_function('$a', 'return "direct";' ));
    define( 'FS_CHMOD_DIR', 0751 );
    }

6. Tim Thibaut Member
    Reactie geplaatst op: 09-08-2012 om 14:41

@Heleen: dat lijkt me de beste methode. Hierover enkele vragen: 1. bij ftp aanmaak: moet je dan onderaan custum kiezen en hetzelfde pad ingeven als bij wordpress installatron? (met vanachter public_html) 2. In wordpress: is hostname = localhost? 3. username: die je zelf aangemaakt hebt bij ftp create met of zonder @uwdomein.com of die van installatron? 4. ftp pas = pas die je hebt aangemaakt bij create ftp? of pas die bij ftp intallatron staat? 5. waarom zou je zelf ftp aanmaken als intallatron dat heeft gedaan? Groeten, Tim.